Zespół
Zespół wydawniczy kursów maturalnych z Biologii i Chemii współtworzy dwunastu doświadczonych nauczycieli biologii i chemii pracujących od wielu lat z klasami licealnymi, przygotowujących uczniów do matury, a także będących egzaminatorami maturalnymi. W zespole pracują nauczyciele uczący zarówno w systemie polskim, jak i w systemie IB (matury międzynarodowej), co pozwoliło im wypracować niespotykaną dotychczas metodykę nauczania do matury, która umożliwia nie tylko zrozumienie niezbędnego materiału, ale także uczy prawidłowego rozwiązywania zadań maturalnych zgodnie z konstruowanym przez CKE kluczem.
Zespół wydawniczy Biologii
dr Marcin Stachowiak
Redaktor
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 […]
dr Marcin Stachowiak
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 Naukowo związany z Wydziałem Biologii UAM (magisterium i doktorat), na którym odkrył swoją pasję – dzielenie się wiedzą i wspólne odkrywanie Natury. Zawodowo realizuje się od lat jako nauczyciel biologii i egzaminator w programie matury międzynarodowej.
Zainteresowania: planszówki (przede wszystkim strategie i kooperacyjne), książka (ostatnio neurodydaktyka z racji projektu, poza tym akcja-sensacja), koszykówka, tenis, muzyka (rock, zwłaszcza grunge, jazz, od niedawna hip-hop), fotografia przyrodnicza i portret.
W wolnym czasie: żeglarstwo śródlądowe i morskie (z synami!), podróże (te w celu i bez celu, samotnie i rodzinnie) – rowerem, samochodem, motocyklem, rysowanie (szkic, suchy pastel), no i oczywiście dobra książka przy kominku wraz z 6-cioma kotami, Chetem Bakerem i lampką zacnego Cotes du Rhone.
dr Justyna Dończyk
Redaktor
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody. Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do […]
dr Justyna Dończyk
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody.
Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do dziś. Uwielbiała też spacery po lesie z jej tatą i ich psami. Tata (lekarz weterynarii) podczas tych spacerów nauczył ją rozróżniać rośliny i zwierzęta na tyle, ile sam umiał.
Miała plan, żeby zostać badaczem. Czy jej wyszło? W jakimś stopniu na pewno!
Z wykształcenia jest doktorem nauk biologicznych. Studia magisterskie oraz doktoranckie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pracy badacza zasmakowała między innymi podczas przygotowywania rozprawy magisterskiej i doktorskiej. Z uwagi na tematy i zakres jej rozpraw, była to praca pochłaniająca ją bez reszty. Była pionierem w swoich badaniach nad roztoczami glebowymi, ich biologią i ekologią na terenie, który wybrała. W tym czasie dużo pracowała z próbkami gleby, przy binokularze robiąc preparaty mikroskopowe roztoczy wydobytych z próbek glebowych oraz mikroskopie świetlnym – oglądając, oznaczając, rysując roztocze. Oczywiście pisała i pisała, i też robiła niezbędne zdjęcia, i jeszcze dalej pisała, aż skończyła. :)
Jej praca doktorska została nagrodzona wyróżnieniem Rady Wydziału Biologii UAM.
W jej karierze zawodowej był też pomysł na zostanie nauczycielką, przewodniczką. Podczas studiów doktoranckich prowadziła zajęcia ze studentami z Zoologii bezkręgowców i przyznaje, że bardzo ją to satysfakcjonowało.
Pracowała też jako nauczycielka biologii w kilku renomowanych poznańskich szkołach, między innymi w II Liceum Ogólnokształcącym im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej (także w klasach z Maturą Międzynarodową IB), w szkole z teatrem „Łejery”, czy w 38 Dwujęzycznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
Chęć bycia nauczycielką jest w niej nadal. Jednakże uległa ona znacznej ewolucji po spotkaniu/zderzeniu z polskim systemem edukacji. Powiedziała sobie, że nie chce brać udziału w edukacji na zasadach, jakie narzuca polska szkoła, chce czegoś innego, normalnego i prawdziwego, chce rozwoju uczniów, chce podsycać ich pasję, kreatywność
i pomóc rozwinąć im skrzydła. Na szczęście znalazł się Bethink, w którym nauczanie jest pojmowane zupełnie inaczej niż „nauczanie systemowe”.
Jej droga edukacyjna i zawodowa trwa już wiele lat.
Uważa, że do powyższego warto dodać, że jest certyfikowanym tutorem – ukończyła Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense. Ukończyła również studia podyplomowe z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania oraz Studia Podyplomowe „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. I wiele innych.
Prywatnie jest mamą Wielkiego Małego Człowieka. Wychowanie i opieka nad synkiem to kolejne niesamowite wyzwanie jej życia. Dla niego zrobiłaby wszystko, dla niego chciałaby przyczynić się do zmiany podejścia do edukacji w naszym kraju.
Uwielbia książki, w tym naukowe i popularnonaukowe, biologiczne, przyrodnicze, psychologiczne, ale też powieści kryminalne i sensacyjne, thrillery medyczne, czasem dobre horrory. Niestety ma na nie mało czasu. Zawsze lubiła słuchowiska, więc składa wielkie dzięki wydawcom za audiobooki, jest to dla niej supersposób na „połykanie” kolejnych tomów.
Kocha wspomniane wcześniej filmy przyrodnicze, a w szczególności filmy Sir Davida Attenborough. Mogłaby oglądać je godzinami.
Zupełnie niedawno okazało się, że jest fanką Świata Czarodziejów (Wizarding World), ale bardziej w wersji audiobookowej lub filmowej niż książkowej. A filmy z serii Fantastyczne Zwierzęta wręcz ją urzekły.
I co ona jeszcze robi i lubi? Zabawy i wygłupy z synkiem. Podziwia tego Małego Człowieka za jego pomysłowość, radość i szczerość.
Ponadto lubi spacery, podglądanie i podziwianie świata przyrody, koszenie trawy (jak ją to odpręża!) i czytanie, oglądanie kryminałów, horrorów czy dążenie do chwilowego robienia „nic”.
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Redaktor
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja […]
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja pasja”. Ponadto „nauczycielstwo” „wyssała z mlekiem matki”. Uwielbia pracę z młodymi ludźmi, bowiem imponuje jej ich energia i kreatywność, pod której wrażeniem pozostaje. W swojej pracy kieruje się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Z wykształcenia jest doktorem biologii oraz egzaminatorem OKE. Studia magisterskie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a doktorat uzyskała na Wydziałe Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Ukończyła też filologię angielską w Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Prywatnie jest „matką Polką fighterką” dwójki szkrabów: pomysłowego Olka i rezolutnej Majki oraz właścicielką sznaucera Nugata, a to daje zestaw pełen szalonych zabaw, wyzwań, niezliczonych pokładów energii i spokoju oraz satysfakcji z każdej spędzonej z nimi sekundy.
Jest też fanką thrillerów medycznych Robina Cooka i filmów Netflixa.
lek. Klaudia Suwała
Redaktor
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć […]
lek. Klaudia Suwała
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć godzinami na kołach pozalekcyjnych, co z biologii zaowocowało wygraną konkursu kuratoryjnego, a z chemii własnym stanowiskiem na Pikniku Naukowym i testami eksponatów do (wtedy powstającego) Centrum Nauki Kopernik. No i raz małym pożarem, kiedy próbowała zrobić syntetyczne rajstopy.
Dostała się od razu na WUM, spełnienie marzeń! Aż tu nagle nastąpił plot twist. Okazało się, że zwykłe udzielanie korepetycji stało się dla niej czymś więcej. I ta pasja narastała, aż dorobiła się własnej marki Alveoli, pod którą kryje się wiele fantastycznych projektów edukacyjnych. Narastała tak bardzo, że aż zepchnęła karierę lekarską na zupełnie drugi plan!
Na co dzień uczy biologii i chemii we własnej sali i profesjonalnie zajmuje się odwołaniami maturalnymi. W 2020 r. była w Top 5 Ogólnopolskiego Plebiscytu „Edukator Roku”. Jest też członkinią Stowarzyszenia Mensa Polska. Uwielbia ciągle się kształcić, w planach ma jeszcze mnóstwo rzeczy!
Jej wielką pasją jest muzyka – jako nastolatka była chórzystką w operach Teatru Wielkiego w Warszawie. Od wielu lat chodzi regularnie na koncerty ukochanych zespołów rockowych i metalowych, a absolutny nr 1 zajmuje u niej Iron Maiden.
Skoro jest od biologii, to chyba wypadałoby powiedzieć o ulubionych zwierzętach: kocha wszystkie morskie grubasy (uściśla na wszelki wypadek, że chodzi o foki i lwy morskie, a nie brzuchaczy na wakacjach).
mgr Edyta Brentkowska
Redaktor
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami […]
mgr Edyta Brentkowska
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami stały się maskotki, a dziennikiem stare zeszyty. I tak oto zaczęła się jej przygoda z edukacją: jeszcze wtedy nie była świadoma, że będzie to jej przygoda życia.
Ukończywszy studia na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, została magistrem biologii. W chwili obecnej pełna pasji i zaangażowania w swoją pracę nauczycielka biologii (również dwujęzycznej i biologii programu matury międzynarodowej) oraz egzaminatorka OKE. W swojej pracy stawia na kreatywność, energię i autentyczność. Praca w grupie, projekty naukowe oraz zajęcia laboratoryjne to nieodzowny element jej działań.
Uwielbia wyjazdy terenowe, biwakowanie i spacery. Całość dopełnia jej miłość do zwierząt i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Właścicielka wspaniałej kotki oraz szczera fanka trekkingu.
mgr Małgorzata Rzepka
Redaktor
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), […]
mgr Małgorzata Rzepka
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), interesuje się otaczającą ją przyrodą.
Jest magistrem biologii. W 2017 roku ukończyła studia na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zarówno pracę licencjacką, jak i magisterską pisała w Zakładzie Taksonomii Roślin, gdzie mogła rozwijać swoją pasję botaniczną razem z innymi ludźmi zainteresowanymi roślinami. W czasach studenckich była kierownikiem Sekcji Geobotanicznej Koła Naukowego Przyrodników UAM, dzięki czemu miała okazję brać udział w konferencjach, projektach, warsztatach i wyjazdach terenowych.
Obok botaniki jej drugim wielkim zamiłowaniem jest nauczanie. Pragnienie przekazywania swojej wiedzy sprawiło, że od razu po studiach została nauczycielką w jednym z najlepszych poznańskich liceów. Prowadzi lekcje zarówno po polsku, jak i po angielsku. Ponadto jest osobą odpowiedzialną za przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w Olimpiadzie Biologicznej, w czym pomaga jej własne doświadczenie – w liceum sama była jej finalistką. Uważa, że entuzjazm jest „zaraźliwy” i dlatego stara się wzbudzić w młodzieży fascynację biologią, szczególnie zagadnieniami dotyczącymi bioróżnorodności. Dodatkowo pełni funkcję egzaminatorki OKE.
Cieszy się, że może współtworzyć kurs maturalny Bethink, który w nowatorski sposób wspomaga uczniów w przygotowywaniu się do matury z biologii. Dzięki niemu jest w stanie w sposób inny niż szkolny przekazać swoją wiedzę i, ma nadzieję, pasję wielu młodym ludziom zainteresowanym zgłębianiem tajników nauki o życiu.
Poza biologią najbardziej uwielbia fantastykę, szczególnie dzieła Tolkiena. Od sześciu lat należy do Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Tolkiena „Drużyna Pyrlandii”, w ramach którego razem z innymi fanami Ardy stara się zachęcać ludzi do sięgnięcia po książki Tolkiena i popularyzuje wiedzę o stworzonym przez niego Legendarium. Uwielbia grać w karcianki i planszówki, szczególnie te kooperacyjne – najbardziej lubi ratować Śródziemie, grając z przyjaciółmi we „Władcę Pierścieni LCG”. Oprócz tego jest również wielką fanką komiksów – amerykańskich superbohaterskich oraz, od niedawna, mangi. Nie wyobraża sobie dnia bez słuchania muzyki, szczególnie power metalu, ścieżek dźwiękowych do filmów, anime i gier oraz muzyki epickiej.
Zespół wydawniczy Chemii
mgr Marek Komorniczak
Redaktor
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia. Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi […]
mgr Marek Komorniczak
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia.
Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi i za cel obrał sobie zostanie naukowcem, a konkretnie chemikiem.
Cel został osiągnięty – ukończył studia magisterskie na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a badania doktorskie prowadził na Wydziale Fizyki tego samego uniwersytetu.
Od niemal 20 lat związany z edukacją! Nauczyciel dyplomowany.
Posiada status brytyjskiego nauczyciela, pracował w renomowanych poznańskich liceach, a od ponad 15 lat nauczyciel chemii w programie matury międzynarodowej IB.
Do egzaminu dojrzałości z fantastycznymi wynikami przygotował setki uczniów, ucząc ich chemii zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Oprócz samej wiedzy chemicznej uczył logicznego myślenia, bezpiecznej pracy w laboratorium, opowiadał setki anegdot ze świata nauki oraz inspirował do dalszego rozwoju.
Wielu z jego uczniów to dzisiejsi lekarze, farmaceuci, stomatolodzy czy pracownicy działów badawczych wielkich koncernów.
Ciągła potrzeba zgłębiania nauk ścisłych spowodowała, że ukończył z wyróżnieniem liczne kursy, m.in. „The Chemistry of Life”, „Physical Chemistry”, „Medicinal Chemistry” itd. organizowane przez takie uniwersytety, jak np. Kyoto University, The University of Manchester czy The University of Kentucky.
Warsztat metodyczny i dydaktyczny rozwijał podczas ogromnej liczby szkoleń i warsztatów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Uczestniczył w szkoleniu w Europejskiej Agencji Kosmicznej w Holandii, gdzie otrzymał ofertę zostania ambasadorem edukacyjnym ESA w Polsce.
Chęć zmiany i naprawy polskiego systemu edukacji zainspirowała go do ukończenia studiów podyplomowych z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania.
A finalnie zaprowadziła go do Bethink – firmy, którą pokochał i gdzie został liderem zespołu tworzącego innowacyjny i nowoczesny kurs online przygotowujący do egzaminu maturalnego z chemii.
Prywatnie zagorzały czytelnik literatury science-fiction i naukowej, fascynat nauki i techniki, wielki fan muzyki elektronicznej, gier planszowych i fabularnych oraz motocykli.
mgr Jolanta Tomaszewska
Redaktor
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” – taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim […]
mgr Jolanta Tomaszewska
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” - taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim życiu stara się nieustannie ją realizować (choć ocena celująca na jej dyplomie ukończenia studiów magisterskich sygnalizuje, że w tej kwestii chyba lepiej już być nie mogło).
Jako magister inżynier swoją karierę zawodową powinna rozwijać raczej w jednej z fabryk przemysłu chemicznego, po ukończeniu studiów zamarzyła jednak by zostać nauczycielem. Porzuciła rozwijający się doktorat i na studiach podyplomowych przygotowała się do pracy w szkole. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej. Z zamiłowania wieloletni korepetytor - jej uczniowie spełniali swoje marzenia o dostaniu się na medycynę czy stomatologię.
Do pojawiających się na jej drodze problemów podchodzi z niezwykłą pomysłowością, w nauczaniu innych wykazuje się oryginalnym podejściem i humorem, za co szczególnie cenią ją uczniowie. Ma odwagę podejmować trudne decyzje, jeśli są one drogą do spełniania marzeń. Swoim podopiecznym wpaja jak wielką wartość ma wytrwała praca pełna determinacji i sumienności, nawet w sytuacji, gdy owoce podejmowanego wysiłku nie pojawiają się od razu.
Teraz swoją potrzebę twórczej, kreatywnej pracy i uczenia innych realizuje w zespole Bethink jako autor i moderator Kursu z Chemii.
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Redaktor
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, […]
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, którą chce podążać. Naturalnym dalszym krokiem były studia na Wydziale Chemii UAM w Poznaniu.
Związana z edukacją już 10 lat. Nauczycielka dwujęzyczna posiadająca status egzaminatorki OKE z chemii. Autorka wielu innowacji pedagogicznych. Posiada kwalifikacje do pracy z uczniem zdolnym, a także z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prelegentka licznych wystąpień dotyczących stosowania mnemotechnik w nauczaniu chemii.
Spod jej skrzydeł wydostaje się corocznie wiele wybitnych jednostek, które studiują najbardziej prestiżowe kierunki w Polsce i za granicą. W nauczaniu chemii niezwykle ważnym elementem jest dla niej doświadczanie i poznawanie świata z probówki – w tym celu współpracuje z różnymi jednostkami, aby dostarczać uczniom możliwości rozwoju również poza murami szkoły w profesjonalnych laboratoriach. Duży nacisk kładzie na interdyscyplinarność i ocenianie kształtujące.
Żyjąca z myślą „Rób to, co kochasz, a osiągniesz szczęście”. Edukacja to dla niej nie tylko praca przy tablicy. Proces nauczania, uczenia się rozpatruje zawsze na różnych podłożach. Zakochana w innowacjach edukacyjnych. Dla niej każdy uczeń jest ważny i zrobi wiele, aby do każdego dotrzeć, stosując różne metody nauczania.
W wolnych chwilach podróżuje i zachwyca się zapachami przyrody. Uwielbia słońce i szum morza o każdej porze roku. Podziwia różne odcienie krzemionki, długo spacerując brzegiem morza.
dr Katarzyna Pająk
Redaktor
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem […]
dr Katarzyna Pająk
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem aż do czasu ujrzenia lateksowej rękawiczki długości całej ręki do przeprowadzania badań i uświadomienia sobie, że weterynarz nie tylko leczy słodkie pieski, kotki i chomiczki.
Oprócz chęci zostania weterynarzem od zawsze były w niej dwa inne pragnienia – pracy w laboratorium i pracy przy tablicy. Raz wyobrażała sobie, jak gdzieś w tajnym laboratorium dokonuje przełomowych odkryć, innym razem jak wśród uczniów, niczym aktor na scenie w anturażu probówek, zlewek, szkieletów, mikroskopu, układu okresowego pierwiastków, omawia i tłumaczy prawidła rządzące światem, budząc zachwyt nad otaczającą nas rzeczywistością zbudowaną z atomów. I co wybrać? Matura z chemii i biologii – to było pewne, ale co dalej? Postanowiła z niczego nie rezygnować, więc ukończyła biotechnologię, a także chemię z nauczaniem biologii, chcąc jeszcze bardziej zgłębić naturę, również leśnictwo. Oba marzenia udało się zrealizować, to znaczy prowadzić własne badania naukowe i przekazywać wiedzę. Z tych dwóch doświadczeń to drugie dawało większą satysfakcję, więc dziś Kasia w głównej mierze poświęca się edukacji.
Na co dzień towarzyszy jej dewiza „Ten się uczy najwięcej, kto uczy innych”. Uczenie jest dla niej ciągłą przygodą z dwóch najważniejszych powodów: pierwszy jest taki, że sama dowiaduje się nowych, zaskakujących rzeczy i nieustannie się uczy, a drugi to radość i satysfakcja z tego, że uczeń zrozumiał dane zagadnienie, osiągnął wysoki wynik na egzaminie, dostał się na wymarzone studia, a co najważniejsze – prawdziwie polubił chemię i naukę.
Zafascynowana edukacją przeżyć, leśnymi szkołami i edukacją domową. Podziwiająca Marię Montessori, Janusza Korczaka i sir Kena Robinsona. Uwielbiająca obozy przyrodnicze, na których opowiada o kwasie mrówkowym, trzymając rękę w mrowisku, snując opowieści o najprostszych pierwiastkach, wpatrując się w rozgwieżdżone niebo.
mgr Aleksandra Kabacińska
Redaktor
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. […]
mgr Aleksandra Kabacińska
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. Ze wszystkich szkolnych przedmiotów pokochała chemię. Dzięki nauczycielce tego przedmiotu w gimnazjum postanowiła, że będzie uczyć w szkole. Ukończyła studia na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauczycielskim.
Od sześciu lat zaraża młodzież w szkole podstawowej oraz liceum swoją miłością do chemii. Wie, że nie dla wszystkich ten przedmiot jest łatwy i przyjemny, a dla niektórych bywa nawet czarną magią. Stosując różne metody aktywizujące oraz indywidualne podejście ucznia, potrafi pracować z każdym. Przygotowuje proste wyjaśnienia skomplikowanych zagadnień, korzysta ze skojarzeń i porównań.
Jej celem jest walka o poprawę nauczania chemii w szkole, dlatego dołączyła do zespołu Bethink.
Kiedy tylko dysponuje wolną chwilą, zaczytuje się w dobrych kryminałach, litrami pije kawę, uwielbia polskie morze, a jej motto życiowe brzmi: „Szczęście nie przychodzi z zewnątrz. Zależy od tego, co jest w nas samych”.
Założyciele Bethink
lek. Dariusz Ireneusz Chrapek
CEO & Edukator
lek. Dariusz Ireneusz Chrapek Współzałożyciel firmy Bethink, której celem jest pomoc w uwalnianiu się od sztywnych koncepcji narzuconych w trakcie […]
lek. Dariusz Ireneusz Chrapek
lek. Dariusz Ireneusz Chrapek
Współzałożyciel firmy Bethink, której celem jest pomoc w uwalnianiu się od sztywnych koncepcji narzuconych w trakcie tradycyjnego biegu edukacji. Współtwórca projektu edukacyjnego dla medyków „Więcej niż LEK” przygotowującego do Lekarskiego Egzaminu Końcowego oraz Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego. Twórca materiałów edukacyjnych i innowacyjnych metodologii nauczania w medycynie. Trener metod efektywnej nauki i wykorzystania map myśli.
Absolwent Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu na kierunku lekarskim. Ukończył także studia pedagogiczne w Collegium da Vinci w Poznaniu.
Hobbystycznie żywo zainteresowany psychologią poznawczą, naukami kognitywistycznymi, grami planszowymi oraz filozofią wschodu. Autor blogu z pogranicza edukacji, komunikacji i medycyny.
Adam Karmiński
CEO & CPO
Opiekun działu technologicznego Bethink. W prowadzeniu projektów wykorzystuje swoje doświadczenie z różnych dziedzin – projektowania, analizy i modelowania danych oraz […]
Adam Karmiński
Opiekun działu technologicznego Bethink. W prowadzeniu projektów wykorzystuje swoje doświadczenie z różnych dziedzin – projektowania, analizy i modelowania danych oraz programowania.
Długo szukał wyzwania wartego pełnego poświęcenia. Znalazł je tam, gdzie łączą się edukacja i technologia. Bez wahań porzucił korporacyjną ścieżkę kariery, aby wspólnie z Dariuszem Chrapkiem uruchomić Bethink.
Chce czynić ludzi wolnymi i pomagać im przełamywać opory przed spełnianiem marzeń, często tych nieuświadomionych.