- 168 lekcji
- 400-600 godzin
Pakiet BiolChem – kursy maturalne
Poziom rozszerzony- 168 lekcji
- 400-600 godzin
Matura Biol Chem - przygotowanie teoretyczne i zadaniowe z biologii i chemii na poziomie rozszerzonym. Wsparcie nauczycieli w formie wbudowanych korepetycji. Dostęp do ponad 2400 zadań z wyjaśnieniami. Zakres kursu dostosowany do matury w 2025 - formuły 2023 i 2015.
Maturzyści oraz uczniowie wszystkich klas liceum i technikum.
- Potwierdzona skuteczność – więcej niż połowa absolwentów, którzy ukończyli kurs, osiąga wynik pozwalający na studiowanie bezpłatnej medycyny – mediana wyniku w roku 2024 z biologii wynosi 70%, a z chemii 72%.
- Cała nauka w jednym miejscu – teoria, zadania i korepetycje.
- Spersonalizowany plan nauki – gotowe lekcje teoretyczne i odtwórkowo-zadaniowe.
- Baza ponad 2400 zadań maturalnych CKE – z wyjaśnieniami krok po kroku.
- Rozwiązywanie zadań w 3 trybach i sprawdzanie odpowiedzi przez egzaminatorów.
- Wbudowane korepetycje – odpowiedź na każde pytanie.
- Wygodna subskrypcja miesięczna lub płatność z góry.
- Gwarantujemy TOP15% wyników lub zwrot kosztów. Dołącz do ponad 30 000 zadowolonych kursantów naszych kursów!
- Potwierdzona skuteczność – więcej niż połowa absolwentów, którzy ukończyli kurs, osiąga wynik pozwalający na studiowanie bezpłatnej medycyny – mediana wyniku w roku 2024 z biologii wynosi 70%, a z chemii 72%.
- Cała nauka w jednym miejscu – teoria, zadania i korepetycje.
- Spersonalizowany plan nauki – gotowe lekcje teoretyczne i odtwórkowo-zadaniowe.
- Baza ponad 2400 zadań maturalnych CKE – z wyjaśnieniami krok po kroku.
- Rozwiązywanie zadań w 3 trybach i sprawdzanie odpowiedzi przez egzaminatorów.
- Wbudowane korepetycje – odpowiedź na każde pytanie.
- Wygodna subskrypcja miesięczna lub płatność z góry.
- Gwarantujemy TOP15% wyników lub zwrot kosztów. Dołącz do ponad 30 000 zadowolonych kursantów naszych kursów!
- Płatność z góry do 20% taniej
- Pakiet do 25% taniej
Jak wygląda nauka z Kursami maturalnymi z Biologii i Chemii Więcej niż Matura?
Jak wygląda nauka z Kursami maturalnymi z Biologii i Chemii Więcej niż Matura?
Na czym polega nauka z Więcej niż Matura?
Więcej niż Matura to efektywna nauka na poważnie z nastawieniem na osiągnięcie wysokich wyników. Polega na realizacji gotowych lekcji teoretycznych i odtwórkowo-zadaniowych ze stałym wsparciem nauczycieli oraz egzaminatorów, którzy odpowiadają na pytania i sprawdzają rozwiązania zadań.
Dzięki połączeniu teorii, bazy zadań maturalnych i korepetycji w jednym miejscu całkowicie zastępuje inne formy nauki. Pozwala znacznie podnieść efektywność nauki dzięki spersonalizowanemu planowi nauki, dostępności platformy, jak i możliwości zadawania pytań 24/7 przez cały okres trwania dostępu do kursów.
Czas nauki do matury zależy od wyniku, jaki chcesz osiągnąć. Realizacja jednego kursu zajmuje około 200 godzin.
Potwierdzona skuteczność! Więcej niż połowa absolwentów, którzy ukończyli kurs, osiąga wynik pozwalający na studiowanie lekarskiego – mediana wyniku w roku 2024 wynosi 71%.
Matura Biol Chem – zobacz kursy
Sprawdź, jak setki naszych ilustracji, zdjęć czy animacji pomogą Ci w codziennej nauce!
Zobacz więcejOpinie – kursy biolchem
Dołącz do ponad 30 000 zadowolonych kursantów Więcej niż LEK i Więcej niż Matura!
77,5% osób kończących nasze kursy dostałaby się na medycynę!
Metodyka uczenia się sprawdzona przez tysiące osób!
Metodyka nauczania portalu Więcej niż Matura została sprawdzona przez ponad 30 000 lekarzy, studentów medycyny i maturzystów uczących się na portalu Więcej niż LEK i Więcej niż Matura. Poznaj opinie maturzystów i studentów medycyny!
Zobacz opinieMetodyka uczenia się sprawdzona przez tysiące osób!
Metodyka nauczania portalu Więcej niż Matura została sprawdzona przez ponad 30 000 lekarzy, studentów medycyny i maturzystów uczących się na portalu Więcej niż LEK i Więcej niż Matura. Poznaj opinie maturzystów i studentów medycyny!
Zobacz opinieOpinie – kursy biolchem
Sprawdź opinie o kursach biolchem, którymi nasi kursanci podzielili się w ankietach oceniających!
Zobacz wszystkieDlaczego maturzyści wybierali Więcej niż Matura? Poznaj 5 głównych powodów!
Zbadaliśmy, w jaki sposób byli kursanci oceniali Więcej niż Matura, przy pomocy ankiety ewaluacyjnej.
Cała nauka w jednym miejscu
„Mam wszystko w jednym miejscu – teorię w postaci gotowych lekcji, zadania z wyjaśnieniami oraz opiekę tak jak na korepetycjach. To bardzo ułatwia naukę”.
Monitor realizacji kursu
„Kurs ciągle pokazuje mi, ile mam przerobione, ile mi zostało do zrobienia i ile czasu zajmie. Daje mi poczucie kontroli i spokoju”.
Spersonalizowany plan nauki
„Uczę się w takim tempie, jakie jest dla mnie dobre, bo mam spersonalizowany plan nauki. Mogę go łączyć również z innymi sposobami nauki”.
Bo to lepsze niż korepetycje
„Mogę zadawać pytania w każdym momencie, poprosić o sprawdzenie zadania, wracać do moich pytań i odpowiedzi jak i uczyć się z pytań innych osób”.
Gwarancja TOP15% wyników lub zwrot kosztów
„Więcej niż Matura gwarantuje TOP15% wyników na maturze lub pełny zwrot kosztów albo darmowy dostęp przez kolejne 12 miesięcy celem poprawy wyniku. To motywuje do nauki”.
Poznaj odpowiedzi na 10 pytań najczęstszych pytań
Poznaj odpowiedzi na 10 pytań o Więcej niż Matura, jakie najczęściej zadawali nasi maturzyści
Czy na kursie znajdę cały materiał do matury z biologii i chemii?
Tak. Cały materiał jest podzielony na gotowe do nauki lekcje teoretyczne i odtwórkowo-zadaniowe, a w bazie zadań znajdziesz ponad 2400 zadań. Realizacja całego materiału zajmie Ci setki godzin, więc zdecydowanie masz tutaj absolutnie wszystko, czego potrzebujesz do nauki, włącznie z wbudowanymi korepetycjami. W dodatku platforma będzie monitorować Twoje tempo nauki i podpowiadać, czy zdążysz ze wszystkim na czas. Treści kursu są dostosowane do matury w formule 2015 i 2023 dla roku 2025.
Czy na kursie znajdę zadania maturalne z wyjaśnieniami? I czy ktoś sprawdzi moje rozwiązania?
Odpowiedź na oba pytania brzmi: tak. Baza zadań Więcej niż Matura to największa baza zadań CKE z wyjaśnieniami przygotowanymi dla każdego kroku rozwiązania zadania. W dodatku pozwala planować naukę oraz diagnozować słabości dzięki zaawansowanym statystykom rozwiązywania zadań. Przy każdym poleceniu możesz zamieścić swoją odpowiedź i poprosić naszych egzaminatorów i nauczycieli o jej sprawdzenie.
Czy z kursu mogę się uczyć zawsze, kiedy chcę? Kiedy rozpoczynam naukę z kursem?
Tak, kurs możesz realizować wtedy, gdy chcesz, w takim tempie, w jakim chcesz, z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Więcej niż Matura to kurs online, który całkowicie zastępuje podręczniki, zbiory zadań, korepetycje, jak i znacząco przewyższą swoją efektywnością naukę z kursami stacjonarnymi czy biernymi kursami wideo. Możesz stworzyć spersonalizowany plan nauki i uczyć się w takim tempie, jakie jest dla Ciebie najlepsze.
Naukę z kursem możesz rozpocząć w każdej chwili. W zależności od tego, ile czasu pozostało do matury, platforma e-learningowa zaproponuje Ci adekwatny bazowy plan nauki.
Czy mogę skonsultować swoje odpowiedzi w zadaniach maturalnych?
Tak, każde zadanie, jakie rozwiążesz, możesz zgłosić do sprawdzenia przez nauczyciela/korepetytora/egzaminatora, dzięki czemu uzyskasz odpowiedź, czy zostałyby za nie przyznane punkty na maturze. Wystarczy w komentarzu zamieścić swoją propozycję odpowiedzi. Gdy zadanie zostanie sprawdzone, otrzymasz powiadomienie.
Czy pytania mogę zadawać w każdej chwili?
Tak, 24 godziny na dobę, przez cały okres dostępu do kursów, w nieograniczonej liczbie. Możesz również zapoznać się z setkami pytań innych osób, którzy zadawali je przed Tobą – to prawdziwa skarbnica wiedzy! Pytania zgłaszane są anonimowo względem innych kursantów. Odpowiadamy na nie każdego dnia pomiędzy 9:00 a 20:00. Gdy otrzymasz odpowiedź, platforma poinformuje Cię o tym, wysyłając powiadomienie. Na pytania zadawane późnym wieczorem i w nocy – odpowiadamy rano.
Czy mogę prosić o konsultacje dotyczące tematów lub zadaniach, które wykraczają poza treść kursu?
Tak, możesz zadawać pytania wykraczające poza treść kursu lub prosić o pomoc z zadaniami spoza kursu, np. przy nauce do szkoły. Na platformie znajduje się specjalna sekcja „Pomoc w nauce”, gdzie w odpowiednim miejscu możesz poprosić o pomoc. Pamiętaj jednak, że na pytania dotyczące bezpośrednio treści kursu lub zadań maturalnych odpowiadamy w pierwszej kolejności.
Czy na kursie znajdę materiały audiowizualne?
Tak, znajdziesz tu setki ilustracji, schematów oraz animacji, pojawiają się również krótkie formy wideo. Przy czym należy pokreślić, że kurs WNM nie jest kursem wideo! Ponieważ jest on realizowany w metodyce aktywnego – a nie biernego – nauczania, każda godzina na kursie spędzana jest w sposób aktywny. Naturalnie bierna nauka z wideo nie pasuje do tej metodyki, nie sprawdziłaby się. Jest to powód, dla którego formy wideo są bardzo krótkie i występują tylko tam, gdzie jest to uzasadnione.
Czy na kursie dostanę gotowy plan nauki?
Tak, na kursie dostaniesz gotowy plan nauki, niezależnie od tego, czy planujesz naukę na 3 miesiące, 9 miesięcy, 12 miesięcy czy 2 lata. W dodatku możesz w każdej chwili poprosić o indywidualną konsultację i pomoc w ułożeniu planu nauki (zarówno z lekcjami kursu, jak i z zadaniami maturalnymi). W toku realizacji kursu będziesz widzieć, ile lekcji masz zrealizowanych, ile pozostało Ci do końca oraz ile czasu Ci to zajmie.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku pracy z zadaniami maturalnymi. W bazie zadań znajdziesz zaawansowane statystyki oraz możliwość układania planów rozwiązywania zadań maturalnych. Zachęcamy do obejrzenia nagrania o bazie zadań, aby zobaczyć w pełni, na czym to polega, gdyż nie ma innego rozwiązania w Polsce, które oferowałoby coś podobnego (przez co wiele osób nie wie, czego się spodziewać). A jest to aspekt, który przez byłych kursantów był wskazywany jako najważniejszy aspekt nauki z Więcej niż Matura!
Czy mogę wykupić dostęp do kursu na miesiąc i zrezygnować w każdym momencie?
Tak. Możesz wykupić subskrypcję z płatnością co miesiąc – to pozwoli Ci rozpocząć naukę i przetestować kurs. Jeśli Ci się nie spodoba, możesz zrezygnować. Istnieje także możliwość opłacenia z góry dłuższego okresu, dzięki czemu zapłacisz mniej w przeliczeniu na miesiąc. W dodatku przy zakupie pakietu kursów maturalnych BiolChem, zapłacisz za wybrany okres dostępu łącznie 25% mniej, niż wykupując każdy z kursów osobno.
Czy jeśli nie zdam matury na odpowiednio wysoki wynik, zwrócicie mi poniesione koszty? Czy tak działa Gwarancja Satysfakcji?
Tak, dokładnie. Jeśli zrealizujesz warunki ukończenia kursu i nie uzyskasz na maturze TOP15% wyników, dostaniesz zwrot kosztów lub kolejne 12 miesięcy dostępu do kursu bez opłat, celem przygotowania do podwyższenia wyniku maturalnego. Warunki ukończenia kursu to między innymi: minimum 200 godzin aktywności na kursie, rozwiązanie minimum 500 zadań maturalnych oraz realizacja wszystkich lekcji na kursie. Warunki te zostały opracowane w oparciu o dane aktywności byłych kursantów, którzy, ucząc się z nami w zalecany sposób, uzyskali TOP15% wyników na maturach z biologii i chemii.
Jeśli masz pytania lub chcesz skonsultować swój pomysł na naukę, zachęcamy do kontaktu przez chat lub telefon. Jeśli chcesz, możesz pozostawić numer telefonu na chacie – oddzwonimy do Ciebie.
Dwa modele płatności za dostęp
Subskrypcja miesięczna
Płatność z góry
Matura Biol Chem już niedługo? Szukasz pomocy z zadaniami?
Zobacz jak działa baza zadań z wbudowanymi korepetycjami:
Jeśli interesują Cię dostęp do bazy zadań maturalnych wybierz jeden z kursów i rozpocznij naukę!
Co zawierają kursy maturalne biologia i chemia?
168 gotowych lekcji
Cały materiał do matury rozszerzonej Biologia - Chemia w jednym miejscu! 84 lekcji teoretycznych i 84 lekcji odtwórkowo-zadaniowych. Tysiące atrakcyjnych slajdów, setki ilustracji, animacji i schematów opracowanych tak, by nauka była efektywna i przyjemna.
Największa baza zadań z wyjaśnieniami w Polsce
Baza ponad 2400 zadań maturalnych z ostatnich 11 lat. Każde z nich rozwiążesz w trzech trybach: samodzielnie, ze wskazówkami i z pełnym wyjaśnieniem krok po kroku. Do każdego zadania, a nawet kroku w zadaniu możesz zadawać pytania, na które odpowiedzą nauczyciele!
Wbudowane korepetycje
W ramach nauki z kursami WNM otrzymujesz dostęp do wbudowanych korepetycji. Każdego dnia i o każdej porze możesz zadawać pytania pod slajdami i zadaniami, na które otrzymasz wyczerpujące odpowiedzi od zespołu doświadczonych nauczycieli i egzaminatorów maturalnych – zupełnie jak na korepetycjach!
Narzędzia do planowania nauki
Zaplanuj swoją naukę do matury biol chem tak, aby spokojnie przerobić wszystkie treści, powtórzyć je i rozwiązać wszystkie zadania maturalne! Platforma poinformuje Cię o ewentualnych zaległościach.
Statystyki i monitor postępu
Platforma e-learningowa będzie informować Cię o Twoich postępach na kursie, przypomni Ci o zaległościach oraz wyświetli statystyki z rozwiązywanych zadań. Dzięki temu każdego dnia wiesz, na jakim etapie nauki jesteś i co musisz powtórzyć!
Nauka z Kursem maturalnym Biologia i Chemia łącznie?
Zapisując się na oba kursy, oszczędzasz nawet do 25%!
Nauka z dwoma kursami Więcej niż Matura na raz to dobre rozwiązanie dla wielu osób, które muszą zdać oba przedmioty na maturze z wysokim wynikiem. Jeśli zależy Ci na na efektywności nauki i ustalonym rytmie pracy przez wiele miesięcy, ten pakiet BiolChem jest dla Ciebie.
Promocja łączy się z pozostałymi!
Kup dostępNauka z Kursem maturalnym Biologia i Chemia łącznie?
Zapisując się na oba kursy, oszczędzasz nawet do 25%!
Nauka z dwoma kursami Więcej niż Matura na raz to dobre rozwiązanie dla wielu osób, które muszą zdać oba przedmioty na maturze z wysokim wynikiem. Jeśli zależy Ci na na efektywności nauki i ustalonym rytmie pracy przez wiele miesięcy, ten pakiet BiolChem jest dla Ciebie.
Promocja łączy się z pozostałymi!
Kup dostępDlaczego na kursach mamy 2 typy lekcji?
Celujemy w TOP15% wyników na maturze!
Kursy składają się z dwóch typów lekcji, gdyż aby osiągnąć najwyższe wyniki, trzeba nie tylko zrozumieć materiał, ale także go usystematyzować i wyćwiczyć się w zadaniach maturalnych.
Lekcje teoretyczne służą poznaniu całej teorii do matury w formule 2015 lub 2023, natomiast lekcje odtwórkowe służą usystematyzowaniu tej wiedzy i ćwiczeniu rozwiązywania zadań maturalnych.
To powoduje, że nasze kursy do matury wymagają włożenia w ich realizację czasu i wysiłku. Jednak systematyczna nauka się opłaca i przynosi efekty. W szczególności, że na kursie masz wszystko, czego potrzebujesz, w jednym miejscu.
Czym jest baza zadań maturalnych?
Obejrzyj tutorial wideo, aby dowiedzieć się, że:
- nie musisz kupować żadnych drukowanych zbiorów zadań,
- baza zadań automatycznie zliczy Twoje statystyki rozwiązanych zadań i wskaże, z czego idzie Ci najgorzej,
- nasza baza to największa baza zadań maturalnych z biologii i chemii z wyjaśnieniami w Polsce,
- zadania możesz rozwiązywać w trzech trybach: samodzielnie, ze wskazówkami i wyjaśnieniem krok po kroku,
- sprawdzimy Twoje rozwiązania i powiemy, czy przyznano by za nie punkty na maturze.
Wbudowane korepetycje – na czym polegają?
Zadaj tyle pytań, ile chcesz, kiedy chcesz!
Na kursach Więcej niż Matura zapewniamy pełną opiekę dydaktyczną, czyli zasadniczo: wbudowane korepetycje.
W ramach dostępu możesz:
- Zadawać dowolne pytania, w nieograniczonej liczbie.
- Poprosić o sprawdzenie zadań maturalnych.
- Skonsultować indywidualny plan nauki.
- Poprosić o pomoc w nauce w każdym aspekcie.
Komunikacja z zespołem nauczycieli odbywa się w formie tekstowej i graficznej. Zadajesz pytania na bieżąco, a kiedy pojawią się odpowiedzi, otrzymujesz powiadomienie. Na pytania odpowiadamy każdego dnia od 9:00 do 20:00, a na te zadane w późniejszych godzinach – rano.
Jak sprawdzamy, czy kursy Więcej niż Matura działają?
Ewaluację jakości kształcenia przeprowadzamy, łącząc dane z wielu źródeł, są to:
Jeśli interesują Cię dokładne wyniki ostatnich ewaluacji jakości kształcenia, zapraszamy do wpisu poniżej.
Zobacz na przykładach, jak możesz dostosować naukę z Więcej niż Matura do swoich potrzeb
Ewa zaczyna naukę do matury z kursem w listopadzie
Ewa zaczyna naukę do matury z kursem w listopadzie
6 miesięcy do matury – nauka średnio 9 godzin tygodniowo
Ewa zaczęła się uczyć na krótko przed próbną maturą. Jeśli chce zrealizować cały materiał do matury, musi poświęcić około 9 godzin tygodniowo na naukę, tak aby na miesiąc przed maturą mieć zrealizowany kurs i móc skupić się na pracy z zadaniami maturalnymi. Jest to plan wymagający, ale można go ograniczyć, jeśli część materiału zrealizowaliśmy już wcześniej.
Tomek zaczyna naukę do matury z kursem we wrześniu
Tomek zaczyna naukę do matury z kursem we wrześniu
8 miesięcy do matury – nauka średnio 7 godzin tygodniowo
Tomek zaczął się uczyć wraz ze startem roku szkolnego. Jeśli chce zrealizować cały materiał do matury, musi poświęcić około 7 godzin tygodniowo na naukę, tak aby na miesiąc przed maturą mieć zrealizowany kurs i skupić się na pracy z zadaniami maturalnymi. Jest to plan o spokojnym tempie, do zrealizowania przez większość osób. Daje możliwość ukończenia 2 kursów naraz (Biologia i Chemia).
Paulina zaczyna naukę do matury z kursem w lipcu
Paulina zaczyna naukę do matury z kursem w lipcu
9 miesięcy do matury – nauka średnio 6 godzin tygodniowo
Paulina zaczyna się uczyć do matury już w lipcu, gdyż ma zamiar dobrze wykorzystać wakacje. Jeśli chce zrealizować cały materiał do matury, musi poświęcić około 6 godzin tygodniowo na naukę, tak aby na 2 miesiące przed maturą mieć zrealizowany kurs i skupić się na pracy z zadaniami maturalnymi. Jest to plan o spokojnym tempie, do zrealizowania przez większość osób. Daje możliwość ukończenia 2 kursów naraz (Biologia i Chemia). Jest to najlepsza opcja dla osób poprawiających maturę, które w większości sytuacji muszą na naukę przeznaczyć więcej czasu.
Jacek zaczyna naukę do matury z kursem w styczniu – 100 dni do matury
Jacek zaczyna naukę do matury z kursem w styczniu – 100 dni do matury
3 lub mniej miesięcy do matury
Jacek był pewny swojego przygotowania do matury, jednak wyniki próbnych matur go zaskoczyły. Planuje intensywną naukę z kursem. Ma dwa wyjścia: albo poświęcić na naukę bardzo dużo czasu (średnio 3 godziny dziennie), albo wybrać kluczowe zagadnienia, które musi powtórzyć. Na miesiąc przed maturą pozwoli mu to skupić się na ćwiczeniu zadań maturalnych w bazie zadań w oparciu o statystyki rozwiązywania, które diagnozują słabości.
Agnieszka myśli o maturze z 2-letnim wyprzedzeniem
Agnieszka myśli o maturze z 2-letnim wyprzedzeniem
12–24 miesięcy do matury – łącznie około 400 godzin nauki
Agnieszka szuka sposobu na to, aby w toku nauki szkolnej jak najlepiej przygotowywać się na sprawdziany i lekcje, ale przy okazji układać sobie cały materiał pod kątem matury. Platforma pozwala jej na stworzenie spersonalizowanego planu nauki, zgodnego z tym, jakie zagadnienia ma akurat przerabiane w szkole. Może również na bieżąco rozwiązywać zadania maturalne, by oswajać się z wymaganiami CKE. Pod koniec 3. klasy ustawia nowe podejście do kursów i rozpoczyna spokojną naukę do matury według planu na 9 miesięcy, tak aby ostatnie 3 miesiące przed maturą już tylko rozwiązywać zadania i doczytywać to, co zapomniała.
Dostęp w ramach wygodnej subskrypcji lub płatności z góry!
Wybierz elastyczną płatność co miesiąc lub płatność z góry, którą dodatkowo możesz obniżyć przy wykorzystaniu kodu zniżkowego.
- Płatność z góry do 20% taniej
- Pakiet do 25% taniej
Poznaj Kurs Medycyna START!
Kurs został stworzony przez lekarzy i studentów medycyny.
Dzięki niemu przygotujesz się do studiowania na kierunku lekarskim i lekarsko-dentystycznym oraz otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące studiowania medycyny.
Jak wygląda studiowanie medycyny? Jak zaplanować naukę? Jak odnaleźć się w nowym miejscu? Dowiesz się tego na kursie!
Szukasz zadań maturalnych z biologii lub chemii?
Jeśli szukasz zadań maturalnych gotowych do druku, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Na Więcej niż Matura możesz za darmo ściągnąć zarówno oficjalne arkusze CKE, jak i zbiory, w których zadania są posegregowane według działów, a nie całych egzaminów maturalnych. To na pewno pomoże Ci w nauce!
Zbiory zadań są dużymi plikami, dlatego pobranie ich może chwilę potrwać.
Szukasz zadań maturalnych z biologii lub chemii?
Jeśli szukasz zadań maturalnych gotowych do druku, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Na Więcej niż Matura możesz za darmo ściągnąć zarówno oficjalne arkusze CKE, jak i zbiory, w których zadania są posegregowane według działów, a nie egzaminów maturalnych. To na pewno pomoże Ci w nauce!
Twórcy Kursu z Biologii do matury
Zespół Kursu maturalnego z Biologii tworzą doświadczeni nauczyciele biologii i egzaminatorzy maturalni.
dr Marcin Stachowiak
Redaktor
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 […]
dr Marcin Stachowiak
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 Naukowo związany z Wydziałem Biologii UAM (magisterium i doktorat), na którym odkrył swoją pasję – dzielenie się wiedzą i wspólne odkrywanie Natury. Zawodowo realizuje się od lat jako nauczyciel biologii i egzaminator w programie matury międzynarodowej.
Zainteresowania: planszówki (przede wszystkim strategie i kooperacyjne), książka (ostatnio neurodydaktyka z racji projektu, poza tym akcja-sensacja), koszykówka, tenis, muzyka (rock, zwłaszcza grunge, jazz, od niedawna hip-hop), fotografia przyrodnicza i portret.
W wolnym czasie: żeglarstwo śródlądowe i morskie (z synami!), podróże (te w celu i bez celu, samotnie i rodzinnie) – rowerem, samochodem, motocyklem, rysowanie (szkic, suchy pastel), no i oczywiście dobra książka przy kominku wraz z 6-cioma kotami, Chetem Bakerem i lampką zacnego Cotes du Rhone.
dr Justyna Dończyk
Redaktor
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody. Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do […]
dr Justyna Dończyk
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody.
Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do dziś. Uwielbiała też spacery po lesie z jej tatą i ich psami. Tata (lekarz weterynarii) podczas tych spacerów nauczył ją rozróżniać rośliny i zwierzęta na tyle, ile sam umiał.
Miała plan, żeby zostać badaczem. Czy jej wyszło? W jakimś stopniu na pewno!
Z wykształcenia jest doktorem nauk biologicznych. Studia magisterskie oraz doktoranckie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pracy badacza zasmakowała między innymi podczas przygotowywania rozprawy magisterskiej i doktorskiej. Z uwagi na tematy i zakres jej rozpraw, była to praca pochłaniająca ją bez reszty. Była pionierem w swoich badaniach nad roztoczami glebowymi, ich biologią i ekologią na terenie, który wybrała. W tym czasie dużo pracowała z próbkami gleby, przy binokularze robiąc preparaty mikroskopowe roztoczy wydobytych z próbek glebowych oraz mikroskopie świetlnym – oglądając, oznaczając, rysując roztocze. Oczywiście pisała i pisała, i też robiła niezbędne zdjęcia, i jeszcze dalej pisała, aż skończyła. :)
Jej praca doktorska została nagrodzona wyróżnieniem Rady Wydziału Biologii UAM.
W jej karierze zawodowej był też pomysł na zostanie nauczycielką, przewodniczką. Podczas studiów doktoranckich prowadziła zajęcia ze studentami z Zoologii bezkręgowców i przyznaje, że bardzo ją to satysfakcjonowało.
Pracowała też jako nauczycielka biologii w kilku renomowanych poznańskich szkołach, między innymi w II Liceum Ogólnokształcącym im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej (także w klasach z Maturą Międzynarodową IB), w szkole z teatrem „Łejery”, czy w 38 Dwujęzycznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
Chęć bycia nauczycielką jest w niej nadal. Jednakże uległa ona znacznej ewolucji po spotkaniu/zderzeniu z polskim systemem edukacji. Powiedziała sobie, że nie chce brać udziału w edukacji na zasadach, jakie narzuca polska szkoła, chce czegoś innego, normalnego i prawdziwego, chce rozwoju uczniów, chce podsycać ich pasję, kreatywność
i pomóc rozwinąć im skrzydła. Na szczęście znalazł się Bethink, w którym nauczanie jest pojmowane zupełnie inaczej niż „nauczanie systemowe”.
Jej droga edukacyjna i zawodowa trwa już wiele lat.
Uważa, że do powyższego warto dodać, że jest certyfikowanym tutorem – ukończyła Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense. Ukończyła również studia podyplomowe z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania oraz Studia Podyplomowe „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. I wiele innych.
Prywatnie jest mamą Wielkiego Małego Człowieka. Wychowanie i opieka nad synkiem to kolejne niesamowite wyzwanie jej życia. Dla niego zrobiłaby wszystko, dla niego chciałaby przyczynić się do zmiany podejścia do edukacji w naszym kraju.
Uwielbia książki, w tym naukowe i popularnonaukowe, biologiczne, przyrodnicze, psychologiczne, ale też powieści kryminalne i sensacyjne, thrillery medyczne, czasem dobre horrory. Niestety ma na nie mało czasu. Zawsze lubiła słuchowiska, więc składa wielkie dzięki wydawcom za audiobooki, jest to dla niej supersposób na „połykanie” kolejnych tomów.
Kocha wspomniane wcześniej filmy przyrodnicze, a w szczególności filmy Sir Davida Attenborough. Mogłaby oglądać je godzinami.
Zupełnie niedawno okazało się, że jest fanką Świata Czarodziejów (Wizarding World), ale bardziej w wersji audiobookowej lub filmowej niż książkowej. A filmy z serii Fantastyczne Zwierzęta wręcz ją urzekły.
I co ona jeszcze robi i lubi? Zabawy i wygłupy z synkiem. Podziwia tego Małego Człowieka za jego pomysłowość, radość i szczerość.
Ponadto lubi spacery, podglądanie i podziwianie świata przyrody, koszenie trawy (jak ją to odpręża!) i czytanie, oglądanie kryminałów, horrorów czy dążenie do chwilowego robienia „nic”.
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Redaktor
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja […]
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja pasja”. Ponadto „nauczycielstwo” „wyssała z mlekiem matki”. Uwielbia pracę z młodymi ludźmi, bowiem imponuje jej ich energia i kreatywność, pod której wrażeniem pozostaje. W swojej pracy kieruje się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Z wykształcenia jest doktorem biologii oraz egzaminatorem OKE. Studia magisterskie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a doktorat uzyskała na Wydziałe Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Ukończyła też filologię angielską w Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Prywatnie jest „matką Polką fighterką” dwójki szkrabów: pomysłowego Olka i rezolutnej Majki oraz właścicielką sznaucera Nugata, a to daje zestaw pełen szalonych zabaw, wyzwań, niezliczonych pokładów energii i spokoju oraz satysfakcji z każdej spędzonej z nimi sekundy.
Jest też fanką thrillerów medycznych Robina Cooka i filmów Netflixa.
lek. Klaudia Suwała
Redaktor
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć […]
lek. Klaudia Suwała
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć godzinami na kołach pozalekcyjnych, co z biologii zaowocowało wygraną konkursu kuratoryjnego, a z chemii własnym stanowiskiem na Pikniku Naukowym i testami eksponatów do (wtedy powstającego) Centrum Nauki Kopernik. No i raz małym pożarem, kiedy próbowała zrobić syntetyczne rajstopy.
Dostała się od razu na WUM, spełnienie marzeń! Aż tu nagle nastąpił plot twist. Okazało się, że zwykłe udzielanie korepetycji stało się dla niej czymś więcej. I ta pasja narastała, aż dorobiła się własnej marki Alveoli, pod którą kryje się wiele fantastycznych projektów edukacyjnych. Narastała tak bardzo, że aż zepchnęła karierę lekarską na zupełnie drugi plan!
Na co dzień uczy biologii i chemii we własnej sali i profesjonalnie zajmuje się odwołaniami maturalnymi. W 2020 r. była w Top 5 Ogólnopolskiego Plebiscytu „Edukator Roku”. Jest też członkinią Stowarzyszenia Mensa Polska. Uwielbia ciągle się kształcić, w planach ma jeszcze mnóstwo rzeczy!
Jej wielką pasją jest muzyka – jako nastolatka była chórzystką w operach Teatru Wielkiego w Warszawie. Od wielu lat chodzi regularnie na koncerty ukochanych zespołów rockowych i metalowych, a absolutny nr 1 zajmuje u niej Iron Maiden.
Skoro jest od biologii, to chyba wypadałoby powiedzieć o ulubionych zwierzętach: kocha wszystkie morskie grubasy (uściśla na wszelki wypadek, że chodzi o foki i lwy morskie, a nie brzuchaczy na wakacjach).
mgr Edyta Brentkowska
Redaktor
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami […]
mgr Edyta Brentkowska
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami stały się maskotki, a dziennikiem stare zeszyty. I tak oto zaczęła się jej przygoda z edukacją: jeszcze wtedy nie była świadoma, że będzie to jej przygoda życia.
Ukończywszy studia na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, została magistrem biologii. W chwili obecnej pełna pasji i zaangażowania w swoją pracę nauczycielka biologii (również dwujęzycznej i biologii programu matury międzynarodowej) oraz egzaminatorka OKE. W swojej pracy stawia na kreatywność, energię i autentyczność. Praca w grupie, projekty naukowe oraz zajęcia laboratoryjne to nieodzowny element jej działań.
Uwielbia wyjazdy terenowe, biwakowanie i spacery. Całość dopełnia jej miłość do zwierząt i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Właścicielka wspaniałej kotki oraz szczera fanka trekkingu.
mgr Małgorzata Rzepka
Redaktor
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), […]
mgr Małgorzata Rzepka
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), interesuje się otaczającą ją przyrodą.
Jest magistrem biologii. W 2017 roku ukończyła studia na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zarówno pracę licencjacką, jak i magisterską pisała w Zakładzie Taksonomii Roślin, gdzie mogła rozwijać swoją pasję botaniczną razem z innymi ludźmi zainteresowanymi roślinami. W czasach studenckich była kierownikiem Sekcji Geobotanicznej Koła Naukowego Przyrodników UAM, dzięki czemu miała okazję brać udział w konferencjach, projektach, warsztatach i wyjazdach terenowych.
Obok botaniki jej drugim wielkim zamiłowaniem jest nauczanie. Pragnienie przekazywania swojej wiedzy sprawiło, że od razu po studiach została nauczycielką w jednym z najlepszych poznańskich liceów. Prowadzi lekcje zarówno po polsku, jak i po angielsku. Ponadto jest osobą odpowiedzialną za przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w Olimpiadzie Biologicznej, w czym pomaga jej własne doświadczenie – w liceum sama była jej finalistką. Uważa, że entuzjazm jest „zaraźliwy” i dlatego stara się wzbudzić w młodzieży fascynację biologią, szczególnie zagadnieniami dotyczącymi bioróżnorodności. Dodatkowo pełni funkcję egzaminatorki OKE.
Cieszy się, że może współtworzyć kurs maturalny Bethink, który w nowatorski sposób wspomaga uczniów w przygotowywaniu się do matury z biologii. Dzięki niemu jest w stanie w sposób inny niż szkolny przekazać swoją wiedzę i, ma nadzieję, pasję wielu młodym ludziom zainteresowanym zgłębianiem tajników nauki o życiu.
Poza biologią najbardziej uwielbia fantastykę, szczególnie dzieła Tolkiena. Od sześciu lat należy do Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Tolkiena „Drużyna Pyrlandii”, w ramach którego razem z innymi fanami Ardy stara się zachęcać ludzi do sięgnięcia po książki Tolkiena i popularyzuje wiedzę o stworzonym przez niego Legendarium. Uwielbia grać w karcianki i planszówki, szczególnie te kooperacyjne – najbardziej lubi ratować Śródziemie, grając z przyjaciółmi we „Władcę Pierścieni LCG”. Oprócz tego jest również wielką fanką komiksów – amerykańskich superbohaterskich oraz, od niedawna, mangi. Nie wyobraża sobie dnia bez słuchania muzyki, szczególnie power metalu, ścieżek dźwiękowych do filmów, anime i gier oraz muzyki epickiej.
Twórcy Kursu do matury z Chemii
Zespół Kursu maturalnego z Chemii tworzą doświadczeni nauczyciele chemii i egzaminatorzy maturalni.
mgr Marek Komorniczak
Redaktor
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia. Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi […]
mgr Marek Komorniczak
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia.
Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi i za cel obrał sobie zostanie naukowcem, a konkretnie chemikiem.
Cel został osiągnięty – ukończył studia magisterskie na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a badania doktorskie prowadził na Wydziale Fizyki tego samego uniwersytetu.
Od niemal 20 lat związany z edukacją! Nauczyciel dyplomowany.
Posiada status brytyjskiego nauczyciela, pracował w renomowanych poznańskich liceach, a od ponad 15 lat nauczyciel chemii w programie matury międzynarodowej IB.
Do egzaminu dojrzałości z fantastycznymi wynikami przygotował setki uczniów, ucząc ich chemii zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Oprócz samej wiedzy chemicznej uczył logicznego myślenia, bezpiecznej pracy w laboratorium, opowiadał setki anegdot ze świata nauki oraz inspirował do dalszego rozwoju.
Wielu z jego uczniów to dzisiejsi lekarze, farmaceuci, stomatolodzy czy pracownicy działów badawczych wielkich koncernów.
Ciągła potrzeba zgłębiania nauk ścisłych spowodowała, że ukończył z wyróżnieniem liczne kursy, m.in. „The Chemistry of Life”, „Physical Chemistry”, „Medicinal Chemistry” itd. organizowane przez takie uniwersytety, jak np. Kyoto University, The University of Manchester czy The University of Kentucky.
Warsztat metodyczny i dydaktyczny rozwijał podczas ogromnej liczby szkoleń i warsztatów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Uczestniczył w szkoleniu w Europejskiej Agencji Kosmicznej w Holandii, gdzie otrzymał ofertę zostania ambasadorem edukacyjnym ESA w Polsce.
Chęć zmiany i naprawy polskiego systemu edukacji zainspirowała go do ukończenia studiów podyplomowych z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania.
A finalnie zaprowadziła go do Bethink – firmy, którą pokochał i gdzie został liderem zespołu tworzącego innowacyjny i nowoczesny kurs online przygotowujący do egzaminu maturalnego z chemii.
Prywatnie zagorzały czytelnik literatury science-fiction i naukowej, fascynat nauki i techniki, wielki fan muzyki elektronicznej, gier planszowych i fabularnych oraz motocykli.
mgr Jolanta Tomaszewska
Redaktor
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” – taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim […]
mgr Jolanta Tomaszewska
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” - taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim życiu stara się nieustannie ją realizować (choć ocena celująca na jej dyplomie ukończenia studiów magisterskich sygnalizuje, że w tej kwestii chyba lepiej już być nie mogło).
Jako magister inżynier swoją karierę zawodową powinna rozwijać raczej w jednej z fabryk przemysłu chemicznego, po ukończeniu studiów zamarzyła jednak by zostać nauczycielem. Porzuciła rozwijający się doktorat i na studiach podyplomowych przygotowała się do pracy w szkole. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej. Z zamiłowania wieloletni korepetytor - jej uczniowie spełniali swoje marzenia o dostaniu się na medycynę czy stomatologię.
Do pojawiających się na jej drodze problemów podchodzi z niezwykłą pomysłowością, w nauczaniu innych wykazuje się oryginalnym podejściem i humorem, za co szczególnie cenią ją uczniowie. Ma odwagę podejmować trudne decyzje, jeśli są one drogą do spełniania marzeń. Swoim podopiecznym wpaja jak wielką wartość ma wytrwała praca pełna determinacji i sumienności, nawet w sytuacji, gdy owoce podejmowanego wysiłku nie pojawiają się od razu.
Teraz swoją potrzebę twórczej, kreatywnej pracy i uczenia innych realizuje w zespole Bethink jako autor i moderator Kursu z Chemii.
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Redaktor
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, […]
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, którą chce podążać. Naturalnym dalszym krokiem były studia na Wydziale Chemii UAM w Poznaniu.
Związana z edukacją już 10 lat. Nauczycielka dwujęzyczna posiadająca status egzaminatorki OKE z chemii. Autorka wielu innowacji pedagogicznych. Posiada kwalifikacje do pracy z uczniem zdolnym, a także z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prelegentka licznych wystąpień dotyczących stosowania mnemotechnik w nauczaniu chemii.
Spod jej skrzydeł wydostaje się corocznie wiele wybitnych jednostek, które studiują najbardziej prestiżowe kierunki w Polsce i za granicą. W nauczaniu chemii niezwykle ważnym elementem jest dla niej doświadczanie i poznawanie świata z probówki – w tym celu współpracuje z różnymi jednostkami, aby dostarczać uczniom możliwości rozwoju również poza murami szkoły w profesjonalnych laboratoriach. Duży nacisk kładzie na interdyscyplinarność i ocenianie kształtujące.
Żyjąca z myślą „Rób to, co kochasz, a osiągniesz szczęście”. Edukacja to dla niej nie tylko praca przy tablicy. Proces nauczania, uczenia się rozpatruje zawsze na różnych podłożach. Zakochana w innowacjach edukacyjnych. Dla niej każdy uczeń jest ważny i zrobi wiele, aby do każdego dotrzeć, stosując różne metody nauczania.
W wolnych chwilach podróżuje i zachwyca się zapachami przyrody. Uwielbia słońce i szum morza o każdej porze roku. Podziwia różne odcienie krzemionki, długo spacerując brzegiem morza.
dr Katarzyna Pająk
Redaktor
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem […]
dr Katarzyna Pająk
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem aż do czasu ujrzenia lateksowej rękawiczki długości całej ręki do przeprowadzania badań i uświadomienia sobie, że weterynarz nie tylko leczy słodkie pieski, kotki i chomiczki.
Oprócz chęci zostania weterynarzem od zawsze były w niej dwa inne pragnienia – pracy w laboratorium i pracy przy tablicy. Raz wyobrażała sobie, jak gdzieś w tajnym laboratorium dokonuje przełomowych odkryć, innym razem jak wśród uczniów, niczym aktor na scenie w anturażu probówek, zlewek, szkieletów, mikroskopu, układu okresowego pierwiastków, omawia i tłumaczy prawidła rządzące światem, budząc zachwyt nad otaczającą nas rzeczywistością zbudowaną z atomów. I co wybrać? Matura z chemii i biologii – to było pewne, ale co dalej? Postanowiła z niczego nie rezygnować, więc ukończyła biotechnologię, a także chemię z nauczaniem biologii, chcąc jeszcze bardziej zgłębić naturę, również leśnictwo. Oba marzenia udało się zrealizować, to znaczy prowadzić własne badania naukowe i przekazywać wiedzę. Z tych dwóch doświadczeń to drugie dawało większą satysfakcję, więc dziś Kasia w głównej mierze poświęca się edukacji.
Na co dzień towarzyszy jej dewiza „Ten się uczy najwięcej, kto uczy innych”. Uczenie jest dla niej ciągłą przygodą z dwóch najważniejszych powodów: pierwszy jest taki, że sama dowiaduje się nowych, zaskakujących rzeczy i nieustannie się uczy, a drugi to radość i satysfakcja z tego, że uczeń zrozumiał dane zagadnienie, osiągnął wysoki wynik na egzaminie, dostał się na wymarzone studia, a co najważniejsze – prawdziwie polubił chemię i naukę.
Zafascynowana edukacją przeżyć, leśnymi szkołami i edukacją domową. Podziwiająca Marię Montessori, Janusza Korczaka i sir Kena Robinsona. Uwielbiająca obozy przyrodnicze, na których opowiada o kwasie mrówkowym, trzymając rękę w mrowisku, snując opowieści o najprostszych pierwiastkach, wpatrując się w rozgwieżdżone niebo.
mgr Aleksandra Kabacińska
Redaktor
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. […]
mgr Aleksandra Kabacińska
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. Ze wszystkich szkolnych przedmiotów pokochała chemię. Dzięki nauczycielce tego przedmiotu w gimnazjum postanowiła, że będzie uczyć w szkole. Ukończyła studia na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauczycielskim.
Od sześciu lat zaraża młodzież w szkole podstawowej oraz liceum swoją miłością do chemii. Wie, że nie dla wszystkich ten przedmiot jest łatwy i przyjemny, a dla niektórych bywa nawet czarną magią. Stosując różne metody aktywizujące oraz indywidualne podejście ucznia, potrafi pracować z każdym. Przygotowuje proste wyjaśnienia skomplikowanych zagadnień, korzysta ze skojarzeń i porównań.
Jej celem jest walka o poprawę nauczania chemii w szkole, dlatego dołączyła do zespołu Bethink.
Kiedy tylko dysponuje wolną chwilą, zaczytuje się w dobrych kryminałach, litrami pije kawę, uwielbia polskie morze, a jej motto życiowe brzmi: „Szczęście nie przychodzi z zewnątrz. Zależy od tego, co jest w nas samych”.
Twórcy kursu
Zespół Kursów maturalnych z Biologii i Chemii tworzą doświadczeni nauczyciele biologii i chemii, a także egzaminatorzy maturalni.
dr Marcin Stachowiak
Redaktor
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 […]
dr Marcin Stachowiak
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 Naukowo związany z Wydziałem Biologii UAM (magisterium i doktorat), na którym odkrył swoją pasję – dzielenie się wiedzą i wspólne odkrywanie Natury. Zawodowo realizuje się od lat jako nauczyciel biologii i egzaminator w programie matury międzynarodowej.
Zainteresowania: planszówki (przede wszystkim strategie i kooperacyjne), książka (ostatnio neurodydaktyka z racji projektu, poza tym akcja-sensacja), koszykówka, tenis, muzyka (rock, zwłaszcza grunge, jazz, od niedawna hip-hop), fotografia przyrodnicza i portret.
W wolnym czasie: żeglarstwo śródlądowe i morskie (z synami!), podróże (te w celu i bez celu, samotnie i rodzinnie) – rowerem, samochodem, motocyklem, rysowanie (szkic, suchy pastel), no i oczywiście dobra książka przy kominku wraz z 6-cioma kotami, Chetem Bakerem i lampką zacnego Cotes du Rhone.
dr Justyna Dończyk
Redaktor
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody. Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do […]
dr Justyna Dończyk
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody.
Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do dziś. Uwielbiała też spacery po lesie z jej tatą i ich psami. Tata (lekarz weterynarii) podczas tych spacerów nauczył ją rozróżniać rośliny i zwierzęta na tyle, ile sam umiał.
Miała plan, żeby zostać badaczem. Czy jej wyszło? W jakimś stopniu na pewno!
Z wykształcenia jest doktorem nauk biologicznych. Studia magisterskie oraz doktoranckie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pracy badacza zasmakowała między innymi podczas przygotowywania rozprawy magisterskiej i doktorskiej. Z uwagi na tematy i zakres jej rozpraw, była to praca pochłaniająca ją bez reszty. Była pionierem w swoich badaniach nad roztoczami glebowymi, ich biologią i ekologią na terenie, który wybrała. W tym czasie dużo pracowała z próbkami gleby, przy binokularze robiąc preparaty mikroskopowe roztoczy wydobytych z próbek glebowych oraz mikroskopie świetlnym – oglądając, oznaczając, rysując roztocze. Oczywiście pisała i pisała, i też robiła niezbędne zdjęcia, i jeszcze dalej pisała, aż skończyła. :)
Jej praca doktorska została nagrodzona wyróżnieniem Rady Wydziału Biologii UAM.
W jej karierze zawodowej był też pomysł na zostanie nauczycielką, przewodniczką. Podczas studiów doktoranckich prowadziła zajęcia ze studentami z Zoologii bezkręgowców i przyznaje, że bardzo ją to satysfakcjonowało.
Pracowała też jako nauczycielka biologii w kilku renomowanych poznańskich szkołach, między innymi w II Liceum Ogólnokształcącym im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej (także w klasach z Maturą Międzynarodową IB), w szkole z teatrem „Łejery”, czy w 38 Dwujęzycznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
Chęć bycia nauczycielką jest w niej nadal. Jednakże uległa ona znacznej ewolucji po spotkaniu/zderzeniu z polskim systemem edukacji. Powiedziała sobie, że nie chce brać udziału w edukacji na zasadach, jakie narzuca polska szkoła, chce czegoś innego, normalnego i prawdziwego, chce rozwoju uczniów, chce podsycać ich pasję, kreatywność
i pomóc rozwinąć im skrzydła. Na szczęście znalazł się Bethink, w którym nauczanie jest pojmowane zupełnie inaczej niż „nauczanie systemowe”.
Jej droga edukacyjna i zawodowa trwa już wiele lat.
Uważa, że do powyższego warto dodać, że jest certyfikowanym tutorem – ukończyła Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense. Ukończyła również studia podyplomowe z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania oraz Studia Podyplomowe „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. I wiele innych.
Prywatnie jest mamą Wielkiego Małego Człowieka. Wychowanie i opieka nad synkiem to kolejne niesamowite wyzwanie jej życia. Dla niego zrobiłaby wszystko, dla niego chciałaby przyczynić się do zmiany podejścia do edukacji w naszym kraju.
Uwielbia książki, w tym naukowe i popularnonaukowe, biologiczne, przyrodnicze, psychologiczne, ale też powieści kryminalne i sensacyjne, thrillery medyczne, czasem dobre horrory. Niestety ma na nie mało czasu. Zawsze lubiła słuchowiska, więc składa wielkie dzięki wydawcom za audiobooki, jest to dla niej supersposób na „połykanie” kolejnych tomów.
Kocha wspomniane wcześniej filmy przyrodnicze, a w szczególności filmy Sir Davida Attenborough. Mogłaby oglądać je godzinami.
Zupełnie niedawno okazało się, że jest fanką Świata Czarodziejów (Wizarding World), ale bardziej w wersji audiobookowej lub filmowej niż książkowej. A filmy z serii Fantastyczne Zwierzęta wręcz ją urzekły.
I co ona jeszcze robi i lubi? Zabawy i wygłupy z synkiem. Podziwia tego Małego Człowieka za jego pomysłowość, radość i szczerość.
Ponadto lubi spacery, podglądanie i podziwianie świata przyrody, koszenie trawy (jak ją to odpręża!) i czytanie, oglądanie kryminałów, horrorów czy dążenie do chwilowego robienia „nic”.
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Redaktor
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja […]
dr Żanna Tyrała-Wierucka
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja pasja”. Ponadto „nauczycielstwo” „wyssała z mlekiem matki”. Uwielbia pracę z młodymi ludźmi, bowiem imponuje jej ich energia i kreatywność, pod której wrażeniem pozostaje. W swojej pracy kieruje się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Z wykształcenia jest doktorem biologii oraz egzaminatorem OKE. Studia magisterskie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a doktorat uzyskała na Wydziałe Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Ukończyła też filologię angielską w Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Prywatnie jest „matką Polką fighterką” dwójki szkrabów: pomysłowego Olka i rezolutnej Majki oraz właścicielką sznaucera Nugata, a to daje zestaw pełen szalonych zabaw, wyzwań, niezliczonych pokładów energii i spokoju oraz satysfakcji z każdej spędzonej z nimi sekundy.
Jest też fanką thrillerów medycznych Robina Cooka i filmów Netflixa.
lek. Klaudia Suwała
Redaktor
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć […]
lek. Klaudia Suwała
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć godzinami na kołach pozalekcyjnych, co z biologii zaowocowało wygraną konkursu kuratoryjnego, a z chemii własnym stanowiskiem na Pikniku Naukowym i testami eksponatów do (wtedy powstającego) Centrum Nauki Kopernik. No i raz małym pożarem, kiedy próbowała zrobić syntetyczne rajstopy.
Dostała się od razu na WUM, spełnienie marzeń! Aż tu nagle nastąpił plot twist. Okazało się, że zwykłe udzielanie korepetycji stało się dla niej czymś więcej. I ta pasja narastała, aż dorobiła się własnej marki Alveoli, pod którą kryje się wiele fantastycznych projektów edukacyjnych. Narastała tak bardzo, że aż zepchnęła karierę lekarską na zupełnie drugi plan!
Na co dzień uczy biologii i chemii we własnej sali i profesjonalnie zajmuje się odwołaniami maturalnymi. W 2020 r. była w Top 5 Ogólnopolskiego Plebiscytu „Edukator Roku”. Jest też członkinią Stowarzyszenia Mensa Polska. Uwielbia ciągle się kształcić, w planach ma jeszcze mnóstwo rzeczy!
Jej wielką pasją jest muzyka – jako nastolatka była chórzystką w operach Teatru Wielkiego w Warszawie. Od wielu lat chodzi regularnie na koncerty ukochanych zespołów rockowych i metalowych, a absolutny nr 1 zajmuje u niej Iron Maiden.
Skoro jest od biologii, to chyba wypadałoby powiedzieć o ulubionych zwierzętach: kocha wszystkie morskie grubasy (uściśla na wszelki wypadek, że chodzi o foki i lwy morskie, a nie brzuchaczy na wakacjach).
mgr Edyta Brentkowska
Redaktor
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami […]
mgr Edyta Brentkowska
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami stały się maskotki, a dziennikiem stare zeszyty. I tak oto zaczęła się jej przygoda z edukacją: jeszcze wtedy nie była świadoma, że będzie to jej przygoda życia.
Ukończywszy studia na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, została magistrem biologii. W chwili obecnej pełna pasji i zaangażowania w swoją pracę nauczycielka biologii (również dwujęzycznej i biologii programu matury międzynarodowej) oraz egzaminatorka OKE. W swojej pracy stawia na kreatywność, energię i autentyczność. Praca w grupie, projekty naukowe oraz zajęcia laboratoryjne to nieodzowny element jej działań.
Uwielbia wyjazdy terenowe, biwakowanie i spacery. Całość dopełnia jej miłość do zwierząt i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Właścicielka wspaniałej kotki oraz szczera fanka trekkingu.
mgr Małgorzata Rzepka
Redaktor
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), […]
mgr Małgorzata Rzepka
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), interesuje się otaczającą ją przyrodą.
Jest magistrem biologii. W 2017 roku ukończyła studia na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zarówno pracę licencjacką, jak i magisterską pisała w Zakładzie Taksonomii Roślin, gdzie mogła rozwijać swoją pasję botaniczną razem z innymi ludźmi zainteresowanymi roślinami. W czasach studenckich była kierownikiem Sekcji Geobotanicznej Koła Naukowego Przyrodników UAM, dzięki czemu miała okazję brać udział w konferencjach, projektach, warsztatach i wyjazdach terenowych.
Obok botaniki jej drugim wielkim zamiłowaniem jest nauczanie. Pragnienie przekazywania swojej wiedzy sprawiło, że od razu po studiach została nauczycielką w jednym z najlepszych poznańskich liceów. Prowadzi lekcje zarówno po polsku, jak i po angielsku. Ponadto jest osobą odpowiedzialną za przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w Olimpiadzie Biologicznej, w czym pomaga jej własne doświadczenie – w liceum sama była jej finalistką. Uważa, że entuzjazm jest „zaraźliwy” i dlatego stara się wzbudzić w młodzieży fascynację biologią, szczególnie zagadnieniami dotyczącymi bioróżnorodności. Dodatkowo pełni funkcję egzaminatorki OKE.
Cieszy się, że może współtworzyć kurs maturalny Bethink, który w nowatorski sposób wspomaga uczniów w przygotowywaniu się do matury z biologii. Dzięki niemu jest w stanie w sposób inny niż szkolny przekazać swoją wiedzę i, ma nadzieję, pasję wielu młodym ludziom zainteresowanym zgłębianiem tajników nauki o życiu.
Poza biologią najbardziej uwielbia fantastykę, szczególnie dzieła Tolkiena. Od sześciu lat należy do Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Tolkiena „Drużyna Pyrlandii”, w ramach którego razem z innymi fanami Ardy stara się zachęcać ludzi do sięgnięcia po książki Tolkiena i popularyzuje wiedzę o stworzonym przez niego Legendarium. Uwielbia grać w karcianki i planszówki, szczególnie te kooperacyjne – najbardziej lubi ratować Śródziemie, grając z przyjaciółmi we „Władcę Pierścieni LCG”. Oprócz tego jest również wielką fanką komiksów – amerykańskich superbohaterskich oraz, od niedawna, mangi. Nie wyobraża sobie dnia bez słuchania muzyki, szczególnie power metalu, ścieżek dźwiękowych do filmów, anime i gier oraz muzyki epickiej.
mgr Marek Komorniczak
Redaktor
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia. Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi […]
mgr Marek Komorniczak
Dusza naukowca i badacza o ciągłej potrzebie odkrywania, rozwoju i samokształcenia.
Od najmłodszych lat fascynował się programami i książkami naukowymi i za cel obrał sobie zostanie naukowcem, a konkretnie chemikiem.
Cel został osiągnięty – ukończył studia magisterskie na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a badania doktorskie prowadził na Wydziale Fizyki tego samego uniwersytetu.
Od niemal 20 lat związany z edukacją! Nauczyciel dyplomowany.
Posiada status brytyjskiego nauczyciela, pracował w renomowanych poznańskich liceach, a od ponad 15 lat nauczyciel chemii w programie matury międzynarodowej IB.
Do egzaminu dojrzałości z fantastycznymi wynikami przygotował setki uczniów, ucząc ich chemii zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Oprócz samej wiedzy chemicznej uczył logicznego myślenia, bezpiecznej pracy w laboratorium, opowiadał setki anegdot ze świata nauki oraz inspirował do dalszego rozwoju.
Wielu z jego uczniów to dzisiejsi lekarze, farmaceuci, stomatolodzy czy pracownicy działów badawczych wielkich koncernów.
Ciągła potrzeba zgłębiania nauk ścisłych spowodowała, że ukończył z wyróżnieniem liczne kursy, m.in. „The Chemistry of Life”, „Physical Chemistry”, „Medicinal Chemistry” itd. organizowane przez takie uniwersytety, jak np. Kyoto University, The University of Manchester czy The University of Kentucky.
Warsztat metodyczny i dydaktyczny rozwijał podczas ogromnej liczby szkoleń i warsztatów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Uczestniczył w szkoleniu w Europejskiej Agencji Kosmicznej w Holandii, gdzie otrzymał ofertę zostania ambasadorem edukacyjnym ESA w Polsce.
Chęć zmiany i naprawy polskiego systemu edukacji zainspirowała go do ukończenia studiów podyplomowych z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania.
A finalnie zaprowadziła go do Bethink – firmy, którą pokochał i gdzie został liderem zespołu tworzącego innowacyjny i nowoczesny kurs online przygotowujący do egzaminu maturalnego z chemii.
Prywatnie zagorzały czytelnik literatury science-fiction i naukowej, fascynat nauki i techniki, wielki fan muzyki elektronicznej, gier planszowych i fabularnych oraz motocykli.
mgr Jolanta Tomaszewska
Redaktor
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” – taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim […]
mgr Jolanta Tomaszewska
“Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogłoby być lepiej” - taką definicję rozwoju wpoili jej rodzice i w swoim życiu stara się nieustannie ją realizować (choć ocena celująca na jej dyplomie ukończenia studiów magisterskich sygnalizuje, że w tej kwestii chyba lepiej już być nie mogło).
Jako magister inżynier swoją karierę zawodową powinna rozwijać raczej w jednej z fabryk przemysłu chemicznego, po ukończeniu studiów zamarzyła jednak by zostać nauczycielem. Porzuciła rozwijający się doktorat i na studiach podyplomowych przygotowała się do pracy w szkole. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej. Z zamiłowania wieloletni korepetytor - jej uczniowie spełniali swoje marzenia o dostaniu się na medycynę czy stomatologię.
Do pojawiających się na jej drodze problemów podchodzi z niezwykłą pomysłowością, w nauczaniu innych wykazuje się oryginalnym podejściem i humorem, za co szczególnie cenią ją uczniowie. Ma odwagę podejmować trudne decyzje, jeśli są one drogą do spełniania marzeń. Swoim podopiecznym wpaja jak wielką wartość ma wytrwała praca pełna determinacji i sumienności, nawet w sytuacji, gdy owoce podejmowanego wysiłku nie pojawiają się od razu.
Teraz swoją potrzebę twórczej, kreatywnej pracy i uczenia innych realizuje w zespole Bethink jako autor i moderator Kursu z Chemii.
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Redaktor
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, […]
mgr Ewelina Kubacka-Jankowska
Od najmłodszych lat zafascynowana przyrodą i procesami w niej zachodzącymi. Pierwsze spotkania z chemią pokazały jej, że jest to droga, którą chce podążać. Naturalnym dalszym krokiem były studia na Wydziale Chemii UAM w Poznaniu.
Związana z edukacją już 10 lat. Nauczycielka dwujęzyczna posiadająca status egzaminatorki OKE z chemii. Autorka wielu innowacji pedagogicznych. Posiada kwalifikacje do pracy z uczniem zdolnym, a także z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prelegentka licznych wystąpień dotyczących stosowania mnemotechnik w nauczaniu chemii.
Spod jej skrzydeł wydostaje się corocznie wiele wybitnych jednostek, które studiują najbardziej prestiżowe kierunki w Polsce i za granicą. W nauczaniu chemii niezwykle ważnym elementem jest dla niej doświadczanie i poznawanie świata z probówki – w tym celu współpracuje z różnymi jednostkami, aby dostarczać uczniom możliwości rozwoju również poza murami szkoły w profesjonalnych laboratoriach. Duży nacisk kładzie na interdyscyplinarność i ocenianie kształtujące.
Żyjąca z myślą „Rób to, co kochasz, a osiągniesz szczęście”. Edukacja to dla niej nie tylko praca przy tablicy. Proces nauczania, uczenia się rozpatruje zawsze na różnych podłożach. Zakochana w innowacjach edukacyjnych. Dla niej każdy uczeń jest ważny i zrobi wiele, aby do każdego dotrzeć, stosując różne metody nauczania.
W wolnych chwilach podróżuje i zachwyca się zapachami przyrody. Uwielbia słońce i szum morza o każdej porze roku. Podziwia różne odcienie krzemionki, długo spacerując brzegiem morza.
dr Katarzyna Pająk
Redaktor
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem […]
dr Katarzyna Pająk
Odkąd pamięta – zakochana w przyrodzie. We wczesnej młodości prenumerująca czasopismo „Kocham zwierzęta” z przekonaniem o tym, że zostanie weterynarzem aż do czasu ujrzenia lateksowej rękawiczki długości całej ręki do przeprowadzania badań i uświadomienia sobie, że weterynarz nie tylko leczy słodkie pieski, kotki i chomiczki.
Oprócz chęci zostania weterynarzem od zawsze były w niej dwa inne pragnienia – pracy w laboratorium i pracy przy tablicy. Raz wyobrażała sobie, jak gdzieś w tajnym laboratorium dokonuje przełomowych odkryć, innym razem jak wśród uczniów, niczym aktor na scenie w anturażu probówek, zlewek, szkieletów, mikroskopu, układu okresowego pierwiastków, omawia i tłumaczy prawidła rządzące światem, budząc zachwyt nad otaczającą nas rzeczywistością zbudowaną z atomów. I co wybrać? Matura z chemii i biologii – to było pewne, ale co dalej? Postanowiła z niczego nie rezygnować, więc ukończyła biotechnologię, a także chemię z nauczaniem biologii, chcąc jeszcze bardziej zgłębić naturę, również leśnictwo. Oba marzenia udało się zrealizować, to znaczy prowadzić własne badania naukowe i przekazywać wiedzę. Z tych dwóch doświadczeń to drugie dawało większą satysfakcję, więc dziś Kasia w głównej mierze poświęca się edukacji.
Na co dzień towarzyszy jej dewiza „Ten się uczy najwięcej, kto uczy innych”. Uczenie jest dla niej ciągłą przygodą z dwóch najważniejszych powodów: pierwszy jest taki, że sama dowiaduje się nowych, zaskakujących rzeczy i nieustannie się uczy, a drugi to radość i satysfakcja z tego, że uczeń zrozumiał dane zagadnienie, osiągnął wysoki wynik na egzaminie, dostał się na wymarzone studia, a co najważniejsze – prawdziwie polubił chemię i naukę.
Zafascynowana edukacją przeżyć, leśnymi szkołami i edukacją domową. Podziwiająca Marię Montessori, Janusza Korczaka i sir Kena Robinsona. Uwielbiająca obozy przyrodnicze, na których opowiada o kwasie mrówkowym, trzymając rękę w mrowisku, snując opowieści o najprostszych pierwiastkach, wpatrując się w rozgwieżdżone niebo.
mgr Aleksandra Kabacińska
Redaktor
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. […]
mgr Aleksandra Kabacińska
Już od dziecięcych lat interesowała się otaczającym światem, konstruowała przedziwne budowle z klocków Lego, recytowała wierszyki i śpiewała w chórze. Ze wszystkich szkolnych przedmiotów pokochała chemię. Dzięki nauczycielce tego przedmiotu w gimnazjum postanowiła, że będzie uczyć w szkole. Ukończyła studia na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauczycielskim.
Od sześciu lat zaraża młodzież w szkole podstawowej oraz liceum swoją miłością do chemii. Wie, że nie dla wszystkich ten przedmiot jest łatwy i przyjemny, a dla niektórych bywa nawet czarną magią. Stosując różne metody aktywizujące oraz indywidualne podejście ucznia, potrafi pracować z każdym. Przygotowuje proste wyjaśnienia skomplikowanych zagadnień, korzysta ze skojarzeń i porównań.
Jej celem jest walka o poprawę nauczania chemii w szkole, dlatego dołączyła do zespołu Bethink.
Kiedy tylko dysponuje wolną chwilą, zaczytuje się w dobrych kryminałach, litrami pije kawę, uwielbia polskie morze, a jej motto życiowe brzmi: „Szczęście nie przychodzi z zewnątrz. Zależy od tego, co jest w nas samych”.
Masz pytania lub wątpliwości?
Zapytaj naszego asystenta AI na stronie lub zadzwoń do nas. Wszystko Ci wytłumaczymy!
Poradniki maturzysty
Szukasz pomocy w nauce do matury?
Poznaj nasze darmowe poradniki maturzysty. Znajdziesz w nich wiele przydatnych informacji!
Poznaj odpowiedzi na powyższe kwestie oraz wiele innych!
Promocje
Pakiety kursów
Kup kurs z Biologii i kurs z Chemii w pakiecie i oszczędź nawet do 25%!
Pakiety kursów
Zapisując się na oba kursy, oszczędzasz nawet do 25%! Zakupu pakietu możesz dokonać na podstronie Kursu z maturalnego Biologii lub Kursu maturalnego z Chemii.
Przy płatności z góry dodatkowo mogą zostać wykorzystane zniżki grupowe oraz vouchery!
Bon prezentowy
Chcesz sprezentować komuś kurs Więcej niż Matura? Kup bon, którym możesz obdarować przyszłego kursanta.
Bon prezentowy
Chcesz sprezentować komuś kurs Więcej niż Matura? Kup bon, którym możesz obdarować przyszłego kursanta.
Napisz do nas na info@wiecejnizmatura.pl i zapytaj o szczegóły!
Dostęp w ramach wygodnej subskrypcji lub płatności z góry!
Wybierz elastyczną płatność co miesiąc lub płatność z góry, którą dodatkowo możesz obniżyć przy wykorzystaniu kodu zniżkowego.
- Płatność z góry do 20% taniej
- Pakiet do 25% taniej
Poznaj odpowiedzi na 10 pytań o Więcej niż Matura, jakie najczęściej zadają maturzyści
Tak. Cały materiał jest podzielony na gotowe do nauki lekcje teoretyczne i odtwórkowo-zadaniowe, a w bazie zadań znajdziesz ponad 2400 zadań. Realizacja całego materiału zajmie Ci setki godzin, więc zdecydowanie masz tutaj absolutnie wszystko, czego potrzebujesz do nauki, włącznie z wbudowanymi korepetycjami. W dodatku platforma będzie monitorować Twoje tempo nauki i podpowiadać, czy zdążysz ze wszystkim na czas. Treści kursów są dostosowane do matury w formule 2015 i 2023.
Odpowiedź na oba pytania brzmi: tak. Baza zadań Więcej niż Matura to największa baza zadań CKE z wyjaśnieniami przygotowanymi dla każdego kroku rozwiązania zadania. W dodatku pozwala planować naukę oraz diagnozować słabości dzięki zaawansowanym statystykom rozwiązywania zadań. Przy każdym poleceniu możesz zamieścić swoją odpowiedź i poprosić naszych egzaminatorów i nauczycieli o jej sprawdzenie.
Tak, kursy Więcej niż Matura możesz realizować wtedy, gdy chcesz, w takim tempie, w jakim chcesz, z każdego miejsca na świecie z dostępem do Internetu. Więcej niż Matura to kurs online, który całkowicie zastępuje podręczniki, zbiory zadań, korepetycje, jak i znacząco przewyższą swoją efektywnością naukę z kursami stacjonarnymi czy biernymi kursami wideo. Możesz stworzyć spersonalizowany plan nauki i uczyć się w takim tempie, jakie jest dla Ciebie najlepsze.
Naukę z kursem możesz rozpocząć w każdej chwili. W zależności od tego, ile czasu pozostało do matury, platforma e-learningowa zaproponuje Ci adekwatny bazowy plan nauki.
Tak, każde zadanie, jakie rozwiążesz, możesz zgłosić do sprawdzenia przez nauczyciela/korepetytora/egzaminatora, dzięki czemu uzyskasz odpowiedź, czy zostałyby za nie przyznane punkty na maturze. Wystarczy w komentarzu zamieścić swoją propozycję odpowiedzi. Gdy zadanie zostanie sprawdzone, otrzymasz powiadomienie.
Tak, 24 godziny na dobę, przez cały okres dostępu do kursów, w nieograniczonej liczbie. Możesz również zapoznać się z setkami pytań innych osób, którzy zadawali je przed Tobą – to prawdziwa skarbnica wiedzy! Pytania zgłaszane są anonimowo względem innych kursantów. Odpowiadamy na nie każdego dnia pomiędzy 9:00 a 20:00. Gdy otrzymasz odpowiedź, platforma poinformuje Cię o tym, wysyłając powiadomienie. Na pytania zadawane późnym wieczorem i w nocy – odpowiadamy rano.
Tak, możesz zadawać pytania wykraczające poza treść naszych kursów lub prosić o pomoc z zadaniami spoza kursu, np. przy nauce do szkoły. Na platformie znajduje się specjalna sekcja „Pomoc w nauce”, gdzie w odpowiednim miejscu możesz poprosić o pomoc. Pamiętaj jednak, że na pytania dotyczące bezpośrednio treści kursu lub zadań maturalnych odpowiadamy w pierwszej kolejności.
Tak, znajdziesz tu setki ilustracji, schematów oraz animacji, pojawiają się również krótkie formy wideo. Przy czym należy pokreślić, że nasze kursy to nie kursy wideo! Ponieważ jest on realizowany w metodyce aktywnego – a nie biernego – nauczania, każda godzina na kursie spędzana jest w sposób aktywny. Naturalnie bierna nauka z wideo nie pasuje do tej metodyki, nie sprawdziłaby się. Jest to powód, dla którego formy wideo są bardzo krótkie i występują tylko tam, gdzie jest to uzasadnione.
Tak, na naszych kursach dostaniesz gotowy plan nauki, niezależnie od tego, czy planujesz naukę na 3 miesiące, 9 miesięcy, 12 miesięcy czy 2 lata. W dodatku możesz w każdej chwili poprosić o indywidualną konsultację i pomoc w ułożeniu planu nauki (zarówno z lekcjami kursu, jak i z zadaniami maturalnymi). W toku realizacji kursu będziesz widzieć, ile lekcji masz zrealizowanych, ile pozostało Ci do końca oraz ile czasu Ci to zajmie.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku pracy z zadaniami maturalnymi. W bazie zadań znajdziesz zaawansowane statystyki oraz możliwość układania planów rozwiązywania zadań maturalnych. Zachęcamy do obejrzenia nagrania o bazie zadań, aby zobaczyć w pełni, na czym to polega, gdyż nie ma innego rozwiązania w Polsce, które oferowałoby coś podobnego (przez co wiele osób nie wie, czego się spodziewać). A jest to aspekt, który przez byłych kursantów był wskazywany jako najważniejszy aspekt nauki z Więcej niż Matura!
Tak. Możesz wykupić subskrypcję z płatnością co miesiąc – to pozwoli Ci rozpocząć naukę i przetestować nasze kursy. Jeśli Ci się nie spodoba, możesz zrezygnować. Istnieje także możliwość opłacenia z góry dłuższego okresu, dzięki czemu zapłacisz mniej w przeliczeniu na miesiąc. W dodatku przy zakupie pakietu kursów maturalnych BiolChem, zapłacisz za wybrany okres dostępu łącznie 25% mniej, niż wykupując każdy z kursów osobno.
Tak, dokładnie. Jeśli zrealizujesz warunki ukończenia kursu i nie uzyskasz na maturze TOP15% wyników, dostaniesz zwrot kosztów lub kolejne 12 miesięcy dostępu do kursu bez opłat, celem przygotowania do podwyższenia wyniku maturalnego. Warunki ukończenia kursu to: minimum 200 godzin aktywności na kursie, rozwiązanie minimum 500 zadań maturalnych oraz realizacja wszystkich lekcji na kursie. Warunki te zostały opracowane w oparciu o dane aktywności byłych kursantów, którzy, ucząc się z nami w zalecany sposób, uzyskali TOP15% wyników na maturach z biologii i chemii.
Najczęściej zadawane pytania
Realizacja jednej lekcji zajmuje średnio 2,5 godziny, wliczając w to krótkie przerwy.
Co ważne, jest to średni czas. Oznacza to, że dla niektórych osób wystarczy 1,5 godziny na realizację lekcji, a dla innych mogą to być nawet 4 godziny.
Czas realizacji lekcji może wahać się pomiędzy poszczególnymi lekcjami. Wynika to z faktu, że poruszają one inny materiał, który dodatkowo dla niektórych osób może mieć inny poziom trudności niż według oceny większości. Z tego względu zachęcamy, aby początkowo zaplanować na realizację jednej lekcji 2,5 godziny. Następnie po realizacji przynajmniej pięciu lekcji sprawdzić, ile czasu rzeczywiście zajmuje nam realizacja kursu. To pozwoli poprawić wstępny plan nauki. Jest to ważny aspekt uczynienia naszej nauki w pełni spersonalizowaną.
Bardzo ważnym aspektem kursów Więcej niż Matura jest fakt, że realizacja lekcji całkowicie zastępuje indywidualną naukę poza kursem. Oznacza to, że czas realizacji kursu to całkowity czas potrzebny na przygotowanie do matury. Przy korzystaniu z Więcej niż Matura nie ma konieczności wliczania dodatkowego czasu na naukę poza kursem (np. z tradycyjnymi podręcznikami czy w ramach korepetycji).
Kurs można wykorzystać na wiele sposobów:
1. Jako kurs do matury – kursy WNM to usystematyzowane przygotowanie do egzaminu maturalnego. Nauka teorii, rozwiązywania zadań maturalnych oraz stała opieka dydaktyczna wraz z monitorowaniem tempa nauki.
2. Jako alternatywę dla podręcznika papierowego – kursy WNM zawierają 100% treści wymaganych w podstawie programowej, bogatych w ilustracje, schematy, wyjaśnienia, animacje oraz wyposażonych w wyszukiwarkę. Wszystko to pozwala szybko i przyjemnie uczyć się do kolejnych lekcji w szkole. Przygotowanie do sprawdzianów nigdy nie było takie łatwe!
3. Jako formę korepetycji lub dodatkowych konsultacji – kursy WNM, dzięki świadczonym wbudowanym korepetycjom, stanowią rewolucyjną formę korepetycji online, do których masz dostęp w każdym momencie nauki. W sytuacjach, gdy potrzebujesz dodatkowej pomocy poza szkołą, pozwalają na zadanie pytania lub zapoznanie się z gotowymi wyjaśnieniami zagadnień czy zadań maturalnych, które przygotowała nasza kadra nauczycielska.
4. Jako narzędzie do całkowicie samodzielnego prowadzenia nauki – kursy WNM pozwalają na prowadzenie całkowicie indywidualnej nauki, w ramach której w każdej sytuacji, gdy potrzebujesz pomocy, możesz o nią poprosić. Z tego względu jest to idealne narzędzie nie tylko dla osób, które przygotowują się do matury po raz pierwszy lub chcą ją poprawić, ale również dla wszystkich osób, które interesuje biologia lub chemia!
5. Jako usługę edukacyjną wykorzystywaną do edukacji domowej – kursy WNM łączą w sobie najlepsze cechy papierowych podręczników, klasycznych kursów oraz indywidualnych korepetycji. Z tego względu są idealnym narzędziem do prowadzenia edukacji domowej.
Nauka z naszymi kursami polega na realizacji gotowych lekcji, w ramach których uczeń poznaje materiał teoretyczny, ćwiczy rozwiązywanie zadań maturalnych, monitoruje swoje postępy oraz kontaktuje się z opiekunami dydaktycznymi. Lekcje można realizować o dowolnej godzinie, w dowolnym dniu, w dowolnym tempie. Dzięki temu każdy może dostosować sposób nauki z WNM do swojej indywidualnej sytuacji życiowej.
To, w jaki sposób będzie wyglądać Twoja nauka z kursami Więcej niż Matura, zależy od kilku czynników. Przede wszystkim ważnym aspektem wpływającym na sposób wykorzystania kursów WNM jest to, czy stanowią one Twój główny sposób przygotowania do matury. Jeśli będzie to główny sposób przygotowania do matury, możemy zakładać, że celem stanie się realizacja 100% lekcji na kursie oraz realizacja wszystkich zadań maturalnych dostępnych w bazie zadań. To zajmie z pewnością sporo czasu, lecz i zastąpi wszystkie inne formy uczenia się dostępne poza kursem WNM. W takiej sytuacji zalecamy również, aby realizować lekcje w sugerowanych na kursach kolejnościach.
Jeśli natomiast chcesz, aby kursy WNM stanowiły dodatkową pomoc w nauce, a główny ciężar przygotowania do matury spoczywał na Twojej szkole czy indywidualnych korepetycjach, to naturalnie wtedy sytuacja będzie wyglądać inaczej. Przede wszystkim kolejność realizacji lekcji będzie zależeć od tej, która występuje w szkole czy na korepetycjach. Platforma WNM wraz z dostępem do kursów stanowi wtedy dodatkowe wsparcie, pozwalając na poznawanie tych partii materiału, których akurat potrzebujemy. Pozwala nam szybko wyszukiwać treści w przeglądarce, aby coś znaleźć i odtworzyć, oraz stanowi dobre miejsce do weryfikacji wiedzy. Tutaj mamy na myśli oczywiście innowacyjny moduł bazy zadań, który po pierwsze pozwala na pracę z zadaniami, ucząc przy tym rozwiązywania według klucza oraz oferując możliwość poznawania wyjaśnień i różnych pułapek. Po drugie pozwala również na monitorowanie naszych statystyk, dzięki czemu wiemy, które działy idą nam najgorzej. To pozwala odpowiednio zaplanować naukę powtórkową.