- 80 lekcji
- 200 godzin nauki
Kurs z Biologii
Poziom rozszerzonyPrzygotowanie teoretyczne i praktyczne z materiału wymaganego na maturze z biologii na poziomie rozszerzonym. Kurs przygotowuje do matury w formułach 2015 oraz 2023-2024.
Maturzyści oraz uczniowie wszystkich klas liceum i technikum.
- Wszystkie materiały do matury, całkowicie zastępujące podręczniki, korepetycje i inne kursy, dostępne w 100% online!
- Baza zadań maturalnych, pytania otwarte oraz system powtórek.
- Pełna opieka dydaktyczna doświadczonego zespołu nauczycieli.
- Gotowy plan nauki i monitorowanie postępów!
- Metodyka nauczania sprawdzona przez tysiące studentów medycyny i lekarzy!
- 80 lekcji
- 200 godzin nauki
- Wszystkie materiały do matury, całkowicie zastępujące podręczniki, korepetycje i inne kursy, dostępne w 100% online!
- Baza zadań maturalnych, pytania otwarte oraz system powtórek.
- Pełna opieka dydaktyczna doświadczonego zespołu nauczycieli.
- Gotowy plan nauki i monitorowanie postępów!
- Metodyka nauczania sprawdzona przez tysiące studentów medycyny i lekarzy!
- Raty 0%
Jak wygląda nauka z Więcej niż Matura?
Zobacz video
Dlaczego warto uczyć się z nami?

Unikalny kurs e-learningowy
Nasze kursy to połączenie podręcznika odpowiadającego na każde Twoje pytanie, korepetycji, na których skonsultujesz wszystkie wątpliwości i powtórzysz materiał oraz zbioru zadań, z którym przerobisz wszystkie zadania do matury!

Innowacyjna baza zadań
Jedyny w Polsce innowacyjny moduł zadań maturalnych pozwalający rozwiązywać zadania maturalne w trzech różnych trybach: samodzielnie, ze wskazówkami i z wyjaśnieniem krok po kroku!

Sprawdzona metodyka
Metodyka nauczania oparta na personalizacji nauki i stałej opiece dydaktycznej zespołu nauczycieli została sprawdzona przez ponad 20 000 lekarzy i studentów medycyny uczących się do egzaminów na portalu Więcej niż LEK.

Doświadczona kadra
Treści na kursie, wyjaśnienia do zadań maturalnych oraz odpowiedzi na wszystkie pytania kursantów opracowuje zespół doświadczonych nauczycieli, korepetytorów i egzaminatorów maturalnych, który każdego dnia będzie wspierać Cię w nauce!

Gwarancja satysfakcji
Zdobądź wyniki powyżej 75% na maturze z chemii i biologii. Jeśli Ci się to nie uda, zwrócimy Ci 100% kosztów poniesionych przy zakupie kursu lub przedłużymy dostęp do platformy o kolejny rok. Sprawdź szczegółowe warunki otrzymania Gwarancji satysfakcji.
Opinie
Metodyka nauczania portalu Więcej niż Matura została sprawdzona przez ponad 20 000 lekarzy i studentów medycyny uczących się do egzaminów końcowych w ramach portalu Więcej niż LEK! Poznaj opinie naszych absolwentów!
Zobacz recenzjeOpinie
Metodyka nauczania portalu Więcej niż Matura została sprawdzona przez ponad 20 000 lekarzy i studentów medycyny uczących się do egzaminów końcowych w ramach portalu Więcej niż LEK! Poznaj opinie naszych absolwentów!
Zobacz recenzjeBądź na bieżąco!
Zapisz się na newsletter
i otrzymuj ważne dla siebie wiadomości!
Co zawiera kurs?

78 gotowych lekcji
Cały materiał do matury rozszerzonej z biologii w jednym miejscu! 39 lekcji teoretycznych i 39 lekcji odtwórkowych. Tysiące atrakcyjnych slajdów, setki ilustracji, animacji i schematów opracowanych tak, by nauka była efektywna i przyjemna.

Innowacyjna baza zadań maturalnych
Baza ponad 1000 zadań maturalnych z ostatnich 10 lat. Każde z nich rozwiążesz w trzech trybach: samodzielnie, ze wskazówkami i z pełnym wyjaśnieniem krok po kroku. Do każdego zadania, a nawet kroku w zadaniu możesz zadawać pytania, na które odpowiedzą nauczyciele!

Pełna opieka dydaktyczna
W ramach nauki z kursami WNM otrzymujesz dostęp do pełnej opieki dydaktycznej zespołu doświadczonych nauczycieli i egzaminatorów maturalnych. Każdego dnia i o każdej porze możesz zadawać pytania pod slajdami i zadaniami, na które otrzymasz wyczerpujące odpowiedzi zupełnie jak na korepetycjach!

Narzędzie do planowania nauki
Zaplanuj swoją naukę do matury tak, aby spokojnie przerobić wszystkie treści, powtórzyć je i rozwiązać wszystkie zadania maturalne! Platforma poinformuje Cię o ewentualnych zaległościach.

Statystyki i monitor postępu
Platforma e-learningowa będzie informować Cię o Twoich postępach na kursie, przypomni Ci o zaległościach oraz wyświetli statystyki z rozwiązywanych zadań. Dzięki temu każdego dnia wiesz, na jakim etapie nauki jesteś i co musisz powtórzyć!
Program kursu
Kurs zakłada pracę z gotowymi lekcjami, które można realizować we własnym tempie.
- LEKCJA 1 – Metoda naukowa
- LEKCJA 2 – Metoda naukowa – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Teoria komórkowa. Budowa komórki
- LEKCJA 2 – Teoria komórkowa. Budowa komórki – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Organella komórkowe. Transport komórkowy
- LEKCJA 4 – Organella komórkowe. Transport komórkowy – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 – Cykl komórkowy
- LEKCJA 6 – Cykl komórkowy – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Związki nieorganiczne i woda
- LEKCJA 2 – Związki nieorganiczne i woda – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Węglowodany i lipidy
- LEKCJA 4 – Węglowodany i lipidy – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 – Białka i kwasy nukleinowe
- LEKCJA 6 – Białka i kwasy nukleinowe – lekcje odtwórkowe
- LEKCJA 7 – Organizacja DNA w komórkach. Replikacja DNA
- LEKCJA 8 – Organizacja DNA w komórkach. Replikacja DNA – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 9 – Ekspresja informacji genetycznej i jej regulacja
- LEKCJA 10 – Ekspresja informacji genetycznej i jej regulacja – lekcja odtwórkowA
- LEKCJA 1 – Enzymy i szlaki metaboliczne
- LEKCJA 2 – Enzymy i szlaki metaboliczne – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Oddychanie komórkowe
- LEKCJA 4 – Oddychanie komórkowe – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 – Autotrofizm
- LEKCJA 6 – Autotrofizm – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 - Genetyka klasyczna. Zmienność organizmów. Mutacje
- LEKCJA 2 - Genetyka klasyczna. Zmienność organizmów. Mutacje - lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 - Genetyka klasyczna. Podstawy dziedziczenia cech
- LEKCJA 4 - Genetyka klasyczna. Podstawy dziedziczenia cech - lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 - Biotechnologia i inżynieria genetyczna
- LEKCJA 6 - Biotechnologia i inżynieria genetyczna - lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Ewolucja. Biogeneza. Dobór naturalny i specjacja
- LEKCJA 2 – Ewolucja. Biogeneza. Dobór naturalny i specjacja – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Ewolucja populacyjna. Pochodzenie człowieka
- LEKCJA 4 – Ewolucja populacyjna. Pochodzenie człowieka – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Klasyfikacja naturalna. Filogeneza. Wirusy, wiroidy i priony
- LEKCJA 2 – Klasyfikacja naturalna. Filogeneza. Wirusy, wiroidy i priony – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Bakterie i archeowce
- LEKCJA 4 – Bakterie i archeowce – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 – Protisty, grzyby i porosty
- LEKCJA 6 – Protisty, grzyby i porosty – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 7 – Różnorodność roślin
- LEKCJA 8 – Różnorodność roślin – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 9 – Morfologia i anatomia roślin
- LEKCJA 10 – Morfologia i anatomia roślin – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 11 – Fizjologia roślin
- LEKCJA 12 – Fizjologia roślin – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 13 – Tkanki zwierzęce. Organizacja budowy organizmu
- LEKCJA 14 – Tkanki zwierzęce. Organizacja budowy organizmu – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 15 – Różnorodność bezkręgowców cz. 1
- LEKCJA 16 – Różnorodność bezkręgowców cz. 1 – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 17 – Różnorodność bezkręgowców cz. 2
- LEKCJA 18 – Różnorodność bezkręgowców cz. 2 – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 19 – Różnorodność kręgowców
- LEKCJA 20 – Różnorodność kręgowców – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 21 – Anatomia porównawcza zwierząt z elementami fizjologii
- LEKCJA 22 – Anatomia porównawcza zwierząt z elementami fizjologii – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Budowa organizmu człowieka. Homeostaza. Skóra i układ ruchu
- LEKCJA 2 – Budowa organizmu człowieka. Homeostaza. Skóra i układ ruchu – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Układ pokarmowy i odżywianie
- LEKCJA 4 – Układ pokarmowy i odżywianie – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 5 – Układ krwionośny i krążenie
- LEKCJA 6 – Układ krwionośny i krążenie – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 7 – Układ limfatyczny i odpornościowy
- LEKCJA 8 – Układ limfatyczny i odpornościowy – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 9 – Układ oddechowy i wymiana gazowa
- LEKCJA 10 – Układ oddechowy i wymiana gazowa – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 11 – Układ wydalniczy i wydalanie. Osmoregulacja
- LEKCJA 12 – Układ wydalniczy i wydalanie. Osmoregulacja – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 13 – Układ nerwowy i zmysły
- LEKCJA 14 – Układ nerwowy i zmysły – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 15 – Układ dokrewny i regulacja hormonalna
- LEKCJA 16 – Układ dokrewny i regulacja hormonalna – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 17 – Układ rozrodczy i rozmnażanie się
- LEKCJA 18 – Układ rozrodczy i rozmnażanie się – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 1 – Organizm, populacja, ekosystem
- LEKCJA 2 – Organizm, populacja, ekosystem – lekcja odtwórkowa
- LEKCJA 3 – Ekologia ekosystemu i ochrona środowiska
- LEKCJA 4 – Ekologia ekosystemu i ochrona środowiska – lekcja odtwórkowa
Schemat lekcji
Na kursie znajdują się dwa typy lekcji, które różnią się od siebie strukturą i celem metodycznym.
Lekcja teoretyczna - pozwala przyswoić i zrozumieć całą teoretyczną wiedzę wymaganą na maturze.
Wstęp
We wstępie przedstawiamy cel lekcji oraz zadajemy ważne i ciekawe pytania, na które odpowiedzi będziemy poszukiwać w toku realizacji lekcji. Wszystko po to, aby odpowiednio zbudować oczekiwania i nastawić Twoją percepcję w odpowiedni sposób.
Odtwórka
To najważniejsza część lekcji, pozwalająca na osiągnięcie długotrwałych efektów nauki. Pracując z systemem pytań otwartych sprawdzisz się i powtórzysz materiał z poprzednich lekcji.
Wiedza teoretyczna
To praca z prezentacją, przedstawiającą nowe zagadnienia. W tym miejscu wydarza się pierwszy kontakt z materiałem edukacyjnym, pod slajdami możesz zadawać pytania a zespół dydaktyczny będzie na nie odpowiadał.
Errata do prezentacji
W tym miejscu sprawdzisz listę wszystkich zmian w materiałach edukacyjnych dotyczących danej lekcji.
Ocena lekcji
Tutaj ocenisz daną lekcję, ze względu na jej opracowanie, m.in przejrzystość, zrozumiałość i atrakcyjność wizualną.
Lekcja odtwórkowa - pozwala usystematyzować materiał oraz ćwiczyć rozwiązywanie zadań maturalnych.
Wstęp
We wstępie przedstawiamy cel lekcji oraz zadajemy ważne i ciekawe pytania, na które odpowiedzi będziemy poszukiwać w toku realizacji lekcji. Wszystko po to, aby odpowiednio zbudować oczekiwania i nastawić Twoją percepcję w odpowiedni sposób.
Odtwórka
To najważniejsza część lekcji, pozwalająca na osiągnięcie długotrwałych efektów nauki. Pracując z systemem pytań otwartych sprawdzisz się i powtórzysz materiał z poprzednich lekcji.
Test wiedzy
To zestaw autorskich pytań zamkniętych przygotowanych przez zespół nauczycieli i egzaminatorów. Możesz je rozwiązywać do skutku a ich celem jest weryfikacja ogólnego zapamiętania przez Ciebie kluczowego materiału z lekcji poprzedniej.
Zadania maturalne
W tym miejscu będziesz rozwiązywać prawdziwe zadania maturalne z lat ubiegłych, związane z tematem ostatniej lekcji teoretycznej. Dzięki temu od razu zweryfikujesz nowo poznaną wiedzę pod kątem matury i przekonasz się, które zagadnienia warto jeszcze powtórzyć!
Ocena lekcji
Tutaj ocenisz daną lekcję, ze względu na jej opracowanie, m.in przejrzystość, zrozumiałość i atrakcyjność wizualną.
Jak zaplanować naukę z kursem?
Dla osiągnięcia wymarzonych wyników na maturze niezbędne jest odpowiednie zaplanowanie nauki. Możesz to zrobić na platformie e-learningowej WNM.
Dowiedz się więcej
Galeria
Sprawdź, jak setki naszych ilustracji, zdjęć czy animacji pomogą Ci w codziennej nauce!
Zobacz więcej


































Kurs w pakiecie?
Zapisując się na oba kursy, oszczędzasz nawet do 10%!
Promocja łączy się z pozostałymi!
Dowiedz się więcej

Zbiór zadań maturalnych
Jeśli zapiszesz się na jeden z kursów Więcej niż Matura, możesz kupić zbiór zadań maturalnych w promocyjnej cenie!
Kolejność pytań w zbiorze i ich numeracja są spójne z bazą zadań maturalnych na platformie!
Dowiedz się więcejTwórcy kursu
Zespół Kursu z Biologii tworzą doświadczeni nauczyciele biologii i egzaminatorzy maturalni z całej Polski!


dr Marcin Stachowiak
Redaktor
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 […]

dr Marcin Stachowiak
Od zawsze blisko Życia. Już w podstawówce marzył, by zostać doktorem. Myślał, że medycyny, a skończyło się na biologii. 🙂 Naukowo związany z Wydziałem Biologii UAM (magisterium i doktorat), na którym odkrył swoją pasję – dzielenie się wiedzą i wspólne odkrywanie Natury. Zawodowo realizuje się od lat jako nauczyciel biologii i egzaminator w programie matury międzynarodowej.
Zainteresowania: planszówki (przede wszystkim strategie i kooperacyjne), książka (ostatnio neurodydaktyka z racji projektu, poza tym akcja-sensacja), koszykówka, tenis, muzyka (rock, zwłaszcza grunge, jazz, od niedawna hip-hop), fotografia przyrodnicza i portret.
W wolnym czasie: żeglarstwo śródlądowe i morskie (z synami!), podróże (te w celu i bez celu, samotnie i rodzinnie) – rowerem, samochodem, motocyklem, rysowanie (szkic, suchy pastel), no i oczywiście dobra książka przy kominku wraz z 6-cioma kotami, Chetem Bakerem i lampką zacnego Cotes du Rhone.

dr Justyna Dończyk
Redaktor
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody. Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do […]

dr Justyna Dończyk
Odkąd pamięta, interesował ją otaczający świat przyrody.
Jako dziecko lubiła oglądać filmy przyrodnicze i naukowe, co zresztą zostało jej do dziś. Uwielbiała też spacery po lesie z jej tatą i ich psami. Tata (lekarz weterynarii) podczas tych spacerów nauczył ją rozróżniać rośliny i zwierzęta na tyle, ile sam umiał.
Miała plan, żeby zostać badaczem. Czy jej wyszło? W jakimś stopniu na pewno!
Z wykształcenia jest doktorem nauk biologicznych. Studia magisterskie oraz doktoranckie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pracy badacza zasmakowała między innymi podczas przygotowywania rozprawy magisterskiej i doktorskiej. Z uwagi na tematy i zakres jej rozpraw, była to praca pochłaniająca ją bez reszty. Była pionierem w swoich badaniach nad roztoczami glebowymi, ich biologią i ekologią na terenie, który wybrała. W tym czasie dużo pracowała z próbkami gleby, przy binokularze robiąc preparaty mikroskopowe roztoczy wydobytych z próbek glebowych oraz mikroskopie świetlnym – oglądając, oznaczając, rysując roztocze. Oczywiście pisała i pisała, i też robiła niezbędne zdjęcia, i jeszcze dalej pisała, aż skończyła. :)
Jej praca doktorska została nagrodzona wyróżnieniem Rady Wydziału Biologii UAM.
W jej karierze zawodowej był też pomysł na zostanie nauczycielką, przewodniczką. Podczas studiów doktoranckich prowadziła zajęcia ze studentami z Zoologii bezkręgowców i przyznaje, że bardzo ją to satysfakcjonowało.
Pracowała też jako nauczycielka biologii w kilku renomowanych poznańskich szkołach, między innymi w II Liceum Ogólnokształcącym im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej (także w klasach z Maturą Międzynarodową IB), w szkole z teatrem „Łejery”, czy w 38 Dwujęzycznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
Chęć bycia nauczycielką jest w niej nadal. Jednakże uległa ona znacznej ewolucji po spotkaniu/zderzeniu z polskim systemem edukacji. Powiedziała sobie, że nie chce brać udziału w edukacji na zasadach, jakie narzuca polska szkoła, chce czegoś innego, normalnego i prawdziwego, chce rozwoju uczniów, chce podsycać ich pasję, kreatywność
i pomóc rozwinąć im skrzydła. Na szczęście znalazł się Bethink, w którym nauczanie jest pojmowane zupełnie inaczej niż „nauczanie systemowe”.
Jej droga edukacyjna i zawodowa trwa już wiele lat.
Uważa, że do powyższego warto dodać, że jest certyfikowanym tutorem – ukończyła Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense. Ukończyła również studia podyplomowe z „Organizacji i zarządzania placówką oświatową” w Warszawskiej Szkole Zarządzania oraz Studia Podyplomowe „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. I wiele innych.
Prywatnie jest mamą Wielkiego Małego Człowieka. Wychowanie i opieka nad synkiem to kolejne niesamowite wyzwanie jej życia. Dla niego zrobiłaby wszystko, dla niego chciałaby przyczynić się do zmiany podejścia do edukacji w naszym kraju.
Uwielbia książki, w tym naukowe i popularnonaukowe, biologiczne, przyrodnicze, psychologiczne, ale też powieści kryminalne i sensacyjne, thrillery medyczne, czasem dobre horrory. Niestety ma na nie mało czasu. Zawsze lubiła słuchowiska, więc składa wielkie dzięki wydawcom za audiobooki, jest to dla niej supersposób na „połykanie” kolejnych tomów.
Kocha wspomniane wcześniej filmy przyrodnicze, a w szczególności filmy Sir Davida Attenborough. Mogłaby oglądać je godzinami.
Zupełnie niedawno okazało się, że jest fanką Świata Czarodziejów (Wizarding World), ale bardziej w wersji audiobookowej lub filmowej niż książkowej. A filmy z serii Fantastyczne Zwierzęta wręcz ją urzekły.
I co ona jeszcze robi i lubi? Zabawy i wygłupy z synkiem. Podziwia tego Małego Człowieka za jego pomysłowość, radość i szczerość.
Ponadto lubi spacery, podglądanie i podziwianie świata przyrody, koszenie trawy (jak ją to odpręża!) i czytanie, oglądanie kryminałów, horrorów czy dążenie do chwilowego robienia „nic”.

dr Żanna Tyrała-Wierucka
Redaktor
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja […]

dr Żanna Tyrała-Wierucka
Na pytanie: „Czym jest dla ciebie biologia?”, odpowiada: „Całym moim życiem”, co znaczy „Lubię to, co robię, bo to moja pasja”. Ponadto „nauczycielstwo” „wyssała z mlekiem matki”. Uwielbia pracę z młodymi ludźmi, bowiem imponuje jej ich energia i kreatywność, pod której wrażeniem pozostaje. W swojej pracy kieruje się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Z wykształcenia jest doktorem biologii oraz egzaminatorem OKE. Studia magisterskie ukończyła na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a obecnie jest doktorantką Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Ukończyła też filologię angielską w Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.
Prywatnie jest „matką Polką fighterką” dwójki szkrabów: pomysłowego Olka i rezolutnej Majki oraz właścicielką sznaucera Nugata, a to daje zestaw pełen szalonych zabaw, wyzwań, niezliczonych pokładów energii i spokoju oraz satysfakcji z każdej spędzonej z nimi sekundy.
Jest też fanką thrillerów medycznych Robina Cooka i filmów Netflixa.

lek. Klaudia Suwała
Redaktor
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć […]

lek. Klaudia Suwała
Już od czasów szkoły podstawowej chciała zostać lekarką. Nauka przedmiotów ścisłych to jej niekończąca się pasja. W szkole uwielbiała siedzieć godzinami na kołach pozalekcyjnych, co z biologii zaowocowało wygraną konkursu kuratoryjnego, a z chemii własnym stanowiskiem na Pikniku Naukowym i testami eksponatów do (wtedy powstającego) Centrum Nauki Kopernik. No i raz małym pożarem, kiedy próbowała zrobić syntetyczne rajstopy.
Dostała się od razu na WUM, spełnienie marzeń! Aż tu nagle nastąpił plot twist. Okazało się, że zwykłe udzielanie korepetycji stało się dla niej czymś więcej. I ta pasja narastała, aż dorobiła się własnej marki Alveoli, pod którą kryje się wiele fantastycznych projektów edukacyjnych. Narastała tak bardzo, że aż zepchnęła karierę lekarską na zupełnie drugi plan!
Na co dzień uczy biologii i chemii we własnej sali i profesjonalnie zajmuje się odwołaniami maturalnymi. W 2020 r. była w Top 5 Ogólnopolskiego Plebiscytu „Edukator Roku”. Jest też członkinią Stowarzyszenia Mensa Polska. Uwielbia ciągle się kształcić, w planach ma jeszcze mnóstwo rzeczy!
Jej wielką pasją jest muzyka – jako nastolatka była chórzystką w operach Teatru Wielkiego w Warszawie. Od wielu lat chodzi regularnie na koncerty ukochanych zespołów rockowych i metalowych, a absolutny nr 1 zajmuje u niej Iron Maiden.
Skoro jest od biologii, to chyba wypadałoby powiedzieć o ulubionych zwierzętach: kocha wszystkie morskie grubasy (uściśla na wszelki wypadek, że chodzi o foki i lwy morskie, a nie brzuchaczy na wakacjach).

mgr Edyta Brentkowska
Redaktor
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami […]

mgr Edyta Brentkowska
„Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Lekarzem? A może prawnikiem?” – jej odpowiedź zawsze była taka sama i niezmienna: nauczycielką. Uczniami stały się maskotki, a dziennikiem stare zeszyty. I tak oto zaczęła się jej przygoda z edukacją: jeszcze wtedy nie była świadoma, że będzie to jej przygoda życia.
Ukończywszy studia na Wydziale Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, została magistrem biologii. W chwili obecnej pełna pasji i zaangażowania w swoją pracę nauczycielka biologii (również dwujęzycznej i biologii programu matury międzynarodowej) oraz egzaminatorka OKE. W swojej pracy stawia na kreatywność, energię i autentyczność. Praca w grupie, projekty naukowe oraz zajęcia laboratoryjne to nieodzowny element jej działań.
Uwielbia wyjazdy terenowe, biwakowanie i spacery. Całość dopełnia jej miłość do zwierząt i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Właścicielka wspaniałej kotki oraz szczera fanka trekkingu.

mgr Małgorzata Rzepka
Redaktor
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), […]

mgr Małgorzata Rzepka
Biologia to jej pasja. Od czasów przedszkolnych, kiedy dziadek uczył ją rozpoznawać drzewa, krzewy i „kwiaty polne” (czyli: „chwasty segetalne”), interesuje się otaczającą ją przyrodą.
Jest magistrem biologii. W 2017 roku ukończyła studia na Wydziale Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zarówno pracę licencjacką, jak i magisterską pisała w Zakładzie Taksonomii Roślin, gdzie mogła rozwijać swoją pasję botaniczną razem z innymi ludźmi zainteresowanymi roślinami. W czasach studenckich była kierownikiem Sekcji Geobotanicznej Koła Naukowego Przyrodników UAM, dzięki czemu miała okazję brać udział w konferencjach, projektach, warsztatach i wyjazdach terenowych.
Obok botaniki jej drugim wielkim zamiłowaniem jest nauczanie. Pragnienie przekazywania swojej wiedzy sprawiło, że od razu po studiach została nauczycielką w jednym z najlepszych poznańskich liceów. Prowadzi lekcje zarówno po polsku, jak i po angielsku. Ponadto jest osobą odpowiedzialną za przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w Olimpiadzie Biologicznej, w czym pomaga jej własne doświadczenie – w liceum sama była jej finalistką. Uważa, że entuzjazm jest „zaraźliwy” i dlatego stara się wzbudzić w młodzieży fascynację biologią, szczególnie zagadnieniami dotyczącymi bioróżnorodności. Dodatkowo pełni funkcję egzaminatorki OKE.
Cieszy się, że może współtworzyć kurs maturalny Bethink, który w nowatorski sposób wspomaga uczniów w przygotowywaniu się do matury z biologii. Dzięki niemu jest w stanie w sposób inny niż szkolny przekazać swoją wiedzę i, ma nadzieję, pasję wielu młodym ludziom zainteresowanym zgłębianiem tajników nauki o życiu.
Poza biologią najbardziej uwielbia fantastykę, szczególnie dzieła Tolkiena. Od sześciu lat należy do Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Tolkiena „Drużyna Pyrlandii”, w ramach którego razem z innymi fanami Ardy stara się zachęcać ludzi do sięgnięcia po książki Tolkiena i popularyzuje wiedzę o stworzonym przez niego Legendarium. Uwielbia grać w karcianki i planszówki, szczególnie te kooperacyjne – najbardziej lubi ratować Śródziemie, grając z przyjaciółmi we „Władcę Pierścieni LCG”. Oprócz tego jest również wielką fanką komiksów – amerykańskich superbohaterskich oraz, od niedawna, mangi. Nie wyobraża sobie dnia bez słuchania muzyki, szczególnie power metalu, ścieżek dźwiękowych do filmów, anime i gier oraz muzyki epickiej.
Więcej informacji o Więcej niż Matura
Interesują Cię kursy WNM, ale potrzebujesz więcej informacji o ich budowie, metodyce i zawartości? Pobierz przewodnik, w którym znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania!
Promocje

Pakiety kursów
Kup kurs z Biologii i kurs z Chemii w pakiecie i oszczędź nawet do 10%!
Dodatkowo zakup kursu do matury da Ci 50% zniżkę na Kurs Efektywnej Nauki!
Pakiety kursów
Zapisując się na oba kursy, oszczędzasz nawet do 10%! Zakupu pakietu możesz dokonać na podstronie Kursu z Biologii lub Kursu z Chemii.
Zniżki grupowe oraz vouchery mogą być wykorzystane przy zakupie pakietów kursów!

Zniżki grupowe
Twoi znajomi, klasa, a może cały rocznik chcą uczyć się do matury z kursami Więcej niż Matura? Skorzystajcie ze zniżek grupowych w wysokości 10-20%!
Zniżki grupowe
👫 Zbierz grupę odpowiedniej wielkości:
10% – 2-5 osób
15% – 6-15 osób
20% – 16 lub więcej osób
📧 Wyślij do nas ich adresy e-mail na adres info@wiecejnizmatura.pl
🙌 Każdy z Was otrzyma kod ze zniżką na swój e-mail.
❗️ Dopilnuj, aby w zależności od wielkości grupy zapisało się co najmniej 2/6/16 z Was!
💪 Każda z osób z listy może wykorzystać zniżkę na inny kurs lub pakiet!
⏱ Na aplikację zniżki każda osoba z listy ma 90 dni od momentu otrzymania kodu.

Vouchery
Masz drukowany voucher ze szkoły lub konkursu? Możesz wykorzystać go na zakup pojedynczego kursu lub pakietu kursów!
Voucher

Bon prezentowy
Chcesz sprezentować komuś kurs Więcej niż Matura? Kup bon, którym możesz obdarować przyszłego kursanta.
Bon prezentowy
Chcesz sprezentować komuś kurs Więcej niż Matura? Kup bon, którym możesz obdarować przyszłego kursanta.
Napisz do nas na info@wiecejnizmatura.pl i zapytaj o szczegóły!

Zniżka na Kurs Efektywnej Nauki
Dokonaj zakupu Kursu z Chemii, Kursu z Biologii lub Pakietu BiolChem. Następnie wejdź w zakładkę Konto > Twoje zamówienia i zgarnij 50%-ową zniżkę na Kurs Efektywnej Nauki!
Zniżka na Kurs Efektywnej Nauki
Dokonaj zakupu Kursu z Chemii, Kursu z Biologii lub Pakietu BiolChem. Następnie wejdź w zakładkę Konto > Twoje zamówienia i zgarnij 50%-ową zniżkę na Kurs Efektywnej Nauki!
Kurs z Biologii – nowoczesna nauka do matury!
Starannie wyselekcjonowane i opracowane materiały, indywidualny plan pracy, systematyzacja wiedzy, niepowtarzalna baza pytań – osiągnij wymarzone wyniki na maturze!
- Raty 0%
Najczęściej zadawane pytania
Realizacja jednej lekcji zajmuje średnio 2,5 godziny, licząc ten czas z krótkimi przerwami.
Co ważne, jest to średni czas. Oznacza to, że dla niektórych osób wystarczy 1,5 godziny na realizację lekcji a dla innych mogą to być nawet 4 godziny.
Czas realizacji lekcji może wahać się pomiędzy poszczególnymi lekcjami. Wynika to z faktu, że poruszają one inny materiał, który często dla niektórych osoby będzie miał inny poziom trudności niż dla większości osób.
Z tego względu, przy planowaniu nauki zachęcamy, aby zaplanować na realizację jednej lekcji 2,5 godziny. Następnie po realizacji przynajmniej pięciu lekcji sprawdzić ile czasu rzeczywiście zajmuje nam realizacja kursu. To pozwoli poprawić wstępny plan nauki. Jest to ważny aspekt uczynienia naszej nauki w pełni spersonalizowaną.
Bardzo ważnym aspektem kursów Więcej niż Matura jest fakt, że realizacja lekcji całkowicie zastępuje indywidualną naukę poza kursem. Oznacza to, że czas realizacji kursu to całkowity czas potrzebny na przygotowanie do matury.
Ucząc się z kursami Więcej niż Matura nie ma konieczności wliczania dodatkowej czasu na naukę poza kursem, z tradycyjnymi podręcznikami czy w ramach korepetycji.
Kurs można wykorzystać na wiele sposobów. Do najczęstszych zaliczamy:
1. Jako kurs do matury – kursy WNM to usystematyzowane przygotowanie do egzaminu maturalnego. Nauka teorii, rozwiązywania zadań maturalnych oraz stała opieka dydaktyczna wraz z monitorowaniem tempa nauki.
2. Jako alternatywę dla podręcznika papierowego – kursy WNM zawierają 100% treści wymaganych w podstawie programowej, bogatych w ilustracje, schematy, wyjaśnienia, animację oraz wyszukiwarkę. Wszystko to pozwala szybko i przyjemnie uczyć się do kolejnych lekcji w szkole. Przygotowanie do sprawdzianów nigdy nie było takie łatwe!
3. Jako formę korepetycji lub dodatkowych konsultacji – kursy WNM, dzięki świadczonej opiece dydaktycznej, stanowią rewolucyjną formę korepetycji online, do których masz dostęp w każdym momencie nauki. W sytuacjach, gdy potrzebujesz dodatkowej pomocy poza szkołą, pozwala na zadanie pytania na kursie lub zapoznanie się z gotowymi wyjaśnieniami zagadnień czy zadań maturalnych, które przygotowała nasza kadra nauczycielska.
4. Jako narzędzie do całkowicie samodzielnego prowadzenia nauki – kursy WNM pozwalają na prowadzenie całkowicie indywidualnej nauki, w ramach której w każdej sytuacji, gdy potrzebujesz pomocy, możesz o nią poprosić. Z tego względu jest to idealne narzędzie nie tylko dla osób, które przygotowują się do matury po raz pierwszy lub chcą ją poprawić, ale również dla wszystkich osób, które interesuje Biologia lub Chemia!
5. Jako usługę edukacyjną wykorzystywaną do edukacji domowej – kursy WNM łączą w sobie najlepsze cechy papierowych podręczników, klasycznych kursów oraz indywidualnych korepetycji. Z tego względu są idealnym narzędziem do prowadzenia edukacji domowej.
Nauka z kursami WNM polega na realizacji gotowych lekcji, w ramach których uczeń poznaje materiał teoretyczny, ćwiczy rozwiązywanie zadań maturalnych, monitoruje swoje postępy oraz kontaktuje się z opiekunami dydaktycznymi. Lekcje można realizować o dowolnej godzinie, w dowolnym dniu, w dowolnym tempie. Dzięki temu każdy może dostosować sposób nauki z WNM do swojej indywidualnej sytuacji życiowej.
To, w jaki sposób będzie wyglądać Twoja nauka z kursami Więcej niż Matura, zależy od kilku czynników. Przede wszystkim ważnym aspektem wpływającym na sposób wykorzystania kursów WNM jest fakt, czy stanowią one Twój główny sposób przygotowania do matury. Jeśli będzie to główny sposób przygotowania do matury, to możemy zakładać, że celem będzie realizacja 100% lekcji na kursie oraz realizacja wszystkich zadań maturalnych dostępnych w bazie zadań. To zajmie z pewnością sporo czasu i w dużym stopniu zastąpi wszystkie inne formy uczenia się dostępne poza kursem WNM. W takiej sytuacji zalecamy również, aby realizować lekcje w sugerowanych na kursach kolejnościach.
Jeśli natomiast kursy WNM będą dla Ciebie dodatkową pomocą w nauce, ale główny ciężar przygotowania do matury będzie spoczywał na Twojej szkole czy indywidualnych korepetycjach, to naturalnie wtedy sytuacja będzie wyglądać inaczej. Przede wszystkim kolejność realizacji lekcji będzie zależeć od tej, która jest w szkole czy na korepetycjach. Platforma WNM wraz z dostępem do kursów stanowi wtedy dodatkowe wsparcie, pozwalając na poznawanie tych partii materiału, których akurat potrzebujemy. Pozwala nam szybko wyszukiwać treści w przeglądarce, aby coś znaleźć i odtworzyć oraz stanowi dobre miejsce do weryfikacji wiedzy. Tutaj mamy na myśli oczywiście innowacyjny moduł bazy zadań, który po pierwsze pozwala na pracę z zadaniami, poznawać różne wyjaśnienia, pułapki i uczy oceniać rozwiązania wedle klucza. Po drugie pozwala również na monitorowanie naszych statystyk, dzięki czemu wiemy, które działy idą nam najgorzej. To pozwala nam odpowiednio zaplanować naukę powtórkową.